Hämta loggfil för en mobil enhet – Outlook på webben
Följande instruktion beskriver hur du hämtar loggfil för en mobil enhet i Outlook på webben.
Om din telefon/surfplatta inte kan synkronisera eller inte synkroniserar korrekt, kan administratören/IT-teknikern be dig om telefonens logg. Loggfilen innehåller teknisk information som rör synkroniseringen.
Du hittar enheten som synkroniseras med e-postservern på följande sätt:
- Gå till https://mail.uu.se (Webmail) och logga in.
- Öppna menyn "Inställningar", välj "Alternativ".
- Välj "Allmänt" och sedan "Mobila enheter". Här ser du listan med mobiltelefoner/läsplattor. Listan innehåller en post för varje enhet som för närvarande eller tidigare har synkroniserats med postlådan. Enheterna finns kvar i listan tills du tar bort dem.
- För att hämta loggfilen, markera mobiltelefonen/surfplattan i listan och klicka på "Starta loggningen".
- Klicka på "Ja".
____________________________
Har du frågor? Kontakta IT-support.