Hoppa till huvudinnehållet
Du besöker just nu Medarbetarportalen utan att vara inloggad. Logga in så får du tillgång till personanpassat material. Logga in Externa användare Glöm tidigare val
Support / Hjälpsidor
Medarbetarportalen - Uppsala universitet
  • In English
  • Logga in
    • Gemensam webbinloggning
    • Glöm tidigare val Externa användare
    • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Start
  • Din anställning
    • Allt om din lön
    • Arbetstagarorganisationer
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö och lika villkor
    • Din anställning upphör
    • Doktorand
    • Bisysslor
    • Friskvård
    • Företrädesrätt till högre sysselsättningsgrad
    • Förmåner
    • Försäkringar
    • Föräldraledighet och VAB
    • Introduktion för nyanställda
    • Karriär
    • Kollektivavtal/MBL-förhandling
    • Kompetensutveckling
    • Lär känna ditt universitet
    • Nätverk
    • Pension
    • Semester
    • Sjuk- och friskanmälan
    • Övriga ledigheter
  • Stöd och service
    • Inköp och upphandling
    • Blanketter, mallar och verktyg
    • Campusområden/institutioner m.m.
    • Dataskyddsförordningen
    • Diariet - W3D3
    • Ekonomi
    • Försäkringar
    • Handböcker
    • Internationalisering
    • IT och telefoni
    • Juridik
    • Kommunikation
    • Kompetensförsörjning, rekrytering och befordran
    • Konferens och resfria möten
    • Kris och krisstöd
    • Lokaler
    • Miljöarbete
    • Resor
    • Studentrekrytering
    • Säkerhet
  • Forska
    • Avtal
    • EU:s ramprogram
    • Forskarutbildning
    • Forskningsetik
    • Forskningsdata
    • Forskarnätverk
    • Geodata och GIS
    • Infrastruktur och resurser
    • Kommunicera din forskning
    • Publicera och registrera
    • Rådet för forskning
    • Stöd för innovation och samverkan
    • Utvärderingar
    • Uppsala universitets forskarhandbok
  • Undervisa
    • Corona
    • Distansundervisning
    • E-lärande
    • Juridik och regelverk
    • Konferenser, kurser och seminarier
    • Kvalitet och utvärdering
    • Läsår, terminer och perioder
    • Pedagogisk utveckling
    • Rådet för utbildning
    • Språkverkstaden för lärare
    • Studieadministration
    • Studentportalen
    • Stöd och service till lärare
    • Stöd och service till studenter
    • Utbildningens ramar
    • Utbildningsutbud
  • Vårt UU
    • Akademiska traditioner
    • Alumnverksamhet
    • Centralarkivet
    • Donationer och sponsring
    • Kalendarium
    • Mål och strategier
    • Lediga jobb
    • Organisation och styrning
    • Projekt och verksamhetsutveckling
    • Med anledning av kriget i Ukraina
  • Katalogen
  • Start
  • Din anställning
  • Stöd och service
  • Forska
  • Undervisa
  • Vårt UU
  • Katalogen
!
Support och hjälpsidor
  • Administrativ information/
  • Vårt UU/
  • Kalendarium/
  • Gå till Vårt UU Kalendarium

Kalendarium

23 maj, kl. 09.00 – 10.00 CINAHL på en timme Denna kurs riktar sig till studenter, doktorander och forskare som vill lära sig olika sökfunktioner i databasen CINAHL. 24 maj, kl. 10.00 – 12.00 Infoglue-kurs: Genomgång och avslutning Infoglue-kursen ges som självstudieövningar med ett uppstartstillfälle och ett avslutningstillfälle. 24 maj, kl. 13.15 – 15.00 Teaching portfolio, part 2: How to write your teaching portfolio Teaching portfolio, part 2 - How to write your teaching portfolio is the 2nd seminar in the teaching portfolio series. 25 maj, kl. 09.30 – 10.30 NVivo för kvalitativ dataanalys - Exportera och dela Välkommen till en kurs där vi arbetar med NVivo, en programvara för kvalitativ dataanalys. I denna kurs fokuserar vi på fortsatt arbete utanför NVivo, antingen genom att extrahera data för användning i annan programvara eller genom att exportera data för att presentera och/eller publicera. 25 maj, kl. 10.15 – 12.00 Nordiskt seminarium i utbildningsrätt: Rätten till en trygg studiemiljö enligt finländsk lagstiftning Institutet för utbildningsrätt välkomnar Thomas Sundell, jurist vid Regionsförvaltningsverkens svenska enhet för bildningsväsendet i Finland att inleda IfUs nordiska seminarium på temat: Rätten till en trygg studiemiljö enligt finländsk lagstiftning 25 maj, kl. 10.15 – 12.00 Excellent lärare, steg 2: Verkstad - så skriver du din ansökan Under denna verkstad, som är en uppföljning av det mer generella seminariet i Steg 1, får du mer konkret stöd i ditt ansökningsskrivande. Vi tittar på din pedagogiska skicklighet i förhållande till kriterierna för Excellent lärare. 25 maj, kl. 12.00 – 14.30 Doktorspromotion Den traditionsenliga vårpromotionen med firande av jubeldoktorer, nya doktorer samt installation av Peter Wallenberg jr som ny hedersmedlem. 25 maj, kl. 17.15 – 19.00 Introduktion till 3D-skrivarna på Ångström Makerspace Välkommen till en introduktionskurs till 3D-skrivarna på Ångström Makerspace. Kursen är obligatorisk för alla som vill utnyttja våra 3D-skrivare och riktar sig både till den som är nybörjare och den som har erfarenhet av 3D-skrivare sedan tidigare. 31 maj, kl. 09.30 – 10.30 Doktorandfrukost med biblioteket Är du doktorand inom juridik eller samhällsvetenskapliga ämnen? Då är du välkommen till en frukost med biblioteket! 01 juni, kl. 09.00 – 12.00 Towards Sustainability: The Role of Hydrogen in Society Ångström Materials Academy (ÅMA) och UU Samverkan bjuder in till en halvdags inspirerande tvärvetenskapligt seminarium på temat ‘Towards Sustainability: The Role of Hydrogen in Society'. Vi samlar akademiker, industrin och andra samhällsaktörer för att prata om vätgasens roll. The role of Hydrogen, illustration of H2. 01 juni, kl. 09.30 – 10.30 Biblioteksintroduktion för universitetsanställda Välkommen på en introduktion till universitetsbiblioteket! Vi visar hur du kommer åt våra resurser och hur du gör för att komma åt material som inte finns vid Uppsala universitetsbibliotek. Vi berättar om vår service och vilken hjälp vi kan erbjuda vid informationssökning, referenshantering och inför publicering. 01 juni, kl. 13.15 – 16.30 Universitetets arbete med breddad rekrytering och breddat deltagande av studenter Presentationer hålls på svenska. Diskussion och frågestund hålls på engelska. 02 juni, kl. 12.00 – 13.00 Webbinarium: Synergi genom samverkan - att hitta likheter i olikheter I detta webbinarium kommer Johan Jansson, docent vid Kulturgeografiska institutionen, att tala om hur man kan hitta syngerier i samverkansprojekt och hur slumpmässiga händelser kan leda till god samverkan. 02 juni Controllerdagen 2022 Controllerdagen är tillbaka med framgångsrika praktiker och forskare som utmanar och ger perspektiv på styrning och verksamhetsutveckling. 02 juni, kl. 15.30 – 17.00 Circus årliga “Interdisciplinary Garden Party” Circus traditionella ”Interdisciplinary Garden Party” är en plats för att umgås och deltaga i spännande aktiviteter. Minglet riktar sig till de på Uppsala universitet som är involverade i, eller nyfikna på, tvärgående forskningssamarbeten. 06 juni, kl. 18.00 – 19.30 Introduktion till EBC Makerspace Välkommen till vår introduktion av allt som du kan göra hos oss på EBC Makerspace! Kursen är obligatorisk för alla som vill utnyttja våra 3D-skrivare och riktar sig både till den som är nybörjare och den som har erfarenhet av 3D-skrivare sedan tidigare. 08 juni, kl. 09.30 – 11.30 Boost your information seeking skills – humaniora och utbildningsvetenskap Denna workshop riktar sig till doktorander, post docs eller forskare som vill uppdatera sina kunskaper i informationssökning, med fokus på humaniora och utbildningsvetenskap. 08 juni, kl. 12.00 – 13.00 Litteraturseminarium om internationalisering Vi diskuterar erfarenheter med internationalisering utifrån artikeln ” Virtual Internationalization – we did it our way” (2021) i ”Högre utbildning”. Artikeln sammanfattar erfarenheter från en kurs som gavs i samarbete mellan Mittuniversitetet, Mälardalens universitet och Waterloo University i Kanada med studenter från båda länderna. 08 juni, kl. 13.15 – 15.00 Landscape in layers I denna workshop berättar vi några av berättelserna om Yxhult och Kvarntorp – från forna tider till dagens rekreationsområden. Hur ser vi på landskapet? Vilka berättelser kan du bidra med? Och hur kan dessa berättelser ta form? 09 juni, kl. 09.00 – 15.00 Heldagsutbildning i EU-projekt, Legala & Finansiella frågor samt Rapportering och revision i EU:s ramprogram Anmälan senast 3 juni. 09 juni, kl. 10.15 – 11.30 Introduktion till Mendeley I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång med referenshanteringsprogrammet Mendeley Reference Manager. 10 juni – 11 juni Legal Accountability in EU Markets for Financial Instruments Welcome to a conference where the recent book on Oxford University Press "Legal Accountability in EU Markets for Financial Instruments: The Dual Role of Investment Firms" will be presented and discussed with invited experts.  13 juni, kl. 12.00 – 12.45 Upptäck den fulla potentialen i din forskning Är du nyfiken på hur din forskning kan komma till användning utanför din närmaste miljö? I det här seminariet hjälper vi dig att ta det första steget mot nya lösningar till nytta för samhället baserat på de kunskapstillgångar du skapar. 13 juni – 15 juni CHAPs 10-årsjubileumskonferens ”Barnhälsa och Föräldraskap: Fokus på framtidens samhälle” Forskargruppen CHAP bjuder in till konferens, för att fira vårt arbete med barnshälsa och föräldraskap under de senaste 10 åren. Temabild CHAPs 10-årsjubileumskonferens 14 juni, kl. 09.30 – 16.00 NVivo för kvalitativ dataanalys - Summer edition (steg 1-3) Välkommen till en heldagsworkshop där vi arbetar med NVivo, en programvara för kvalitativ dataanalys. I denna 'summer edition' erbjuder vi NVivo för kvalitativ dataanalys steg 1-3 i följd. Anmäl dig till hela dagen eller till enstaka steg. 15 juni, kl. 09.30 – 16 juni, kl. 12.30 MSCA PF 2022, workshop för sökande och handledare Workshop för sökande (alla discipliner) och handledare som är intresserade av att ansöka om Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowship (MSCA PF). 15 juni, kl. 10.00 – 13.00 Mötesplats för gränsöverskridande samtal om kultur, kreativitet och forskningssamverkan. Varmt välkommen till en mötesplats för att inspirera till samverkan mellan forskare och den kulturella och kreativa sektorn. 16 juni, kl. 09.30 – 12.00 Introduktion till EndNote EndNote Introduktion är en workshop med praktiska övningar för dig som inte använt EndNote tidigare och tar upp grundläggande kunskaper. 16 juni, kl. 09.30 – 10.30 Doktorandfrukost med biblioteket Är du doktorand inom humaniora eller utbildningsvetenskap? Då är du välkommen till en frukost med biblioteket! 16 juni, kl. 13.15 – 15.00 Planning for Research Impact Lär dig om metoden Impact planning canvas som kan hjälpa dig att beskriva forskningens långsiktiga effekter och få koll på vägen dit. 17 juni, kl. 10.00 – 16.00 Behavioral medicine in Uppsala: 30 years later This one-day hybrid symposium on behavioral medicine offers insight into state-of-the-art research and clinical practice in the field. Register at https://indico.uu.se/event/1097/. Please indicate if you will be present in person or via Zoom - this will help us calibrate refreshments. The symposium is hosted by ISBM and SBF and is free of charge. 17 juni, kl. 12.30 "Neutron Day" i Uppsala Vi kommer att fira slutet av sommarterminen med en eftermiddag med samtal om forskningsstudier med användande av neutronspridning. Vi börjar med en gemensam lunch. I slutet av eftermiddagen blir det mingel med dryck och tilltugg. Evenemanget hålls på engelska. 28 juni, kl. 10.15 – 12.00 Hur söks MSCA Doctoral Networks? Informationsmöte om MSCA Doctoral Networks. Vänligen se engelsk version för mer information. 17 augusti, kl. 09.00 – 19 augusti, kl. 15.00 Circus tvärvetenskapliga sommarskola Drömmer du också om varma sommardagar fyllda av inspirerande diskussioner om inter-, multi- och tvärvetenskaplig forskning? Missa då inte CIRCUS interdisciplinära sommarskola 2022! Vi på CIRCUS erbjuder en berikande tredagarsskola där deltagarna får möjlighet att vidareutveckla sina färdigheter i tvärvetenskapliga samarbeten. 24 augusti, kl. 13.15 – 15.00 Planning for Research Impact Lär dig om metoden Impact planning canvas som kan hjälpa dig att beskriva forskningens långsiktiga effekter och få koll på vägen dit. 29 augusti, kl. 12.00 – 12.45 Upptäck den fulla potentialen i din forskning Är du nyfiken på hur din forskning kan komma till användning utanför din närmaste miljö? I det här seminariet hjälper vi dig att ta det första steget mot nya lösningar till nytta för samhället baserat på de kunskapstillgångar du skapar. 14 september, kl. 10.00 – 11.15 Introduktion till Zotero I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång att använda Zotero. 26 september, kl. 12.00 – 12.45 Upptäck den fulla potentialen i din forskning Är du nyfiken på hur din forskning kan komma till användning utanför din närmaste miljö? I det här seminariet hjälper vi dig att ta det första steget mot nya lösningar till nytta för samhället baserat på de kunskapstillgångar du skapar. 06 oktober, kl. 12.15 – 13.00 UU Innovations mentorprogram - så funkar det! Välkommen till informationsmöte om UU Innovations mentorprogram inför ansökan till vårterminen 2023. Vi presenterar programmet och hur ansökan och processen går till. Som deltagare har du möjlighet att ställa frågor om programmet. Ingen föranmälan krävs. 24 oktober, kl. 12.00 – 12.45 Upptäck den fulla potentialen i din forskning Är du nyfiken på hur din forskning kan komma till användning utanför din närmaste miljö? I det här seminariet hjälper vi dig att ta det första steget mot nya lösningar till nytta för samhället baserat på de kunskapstillgångar du skapar. 28 november, kl. 12.00 – 12.45 Upptäck den fulla potentialen i din forskning Är du nyfiken på hur din forskning kan komma till användning utanför din närmaste miljö? I det här seminariet hjälper vi dig att ta det första steget mot nya lösningar till nytta för samhället baserat på de kunskapstillgångar du skapar.
  • In English
  • Support och hjälpsidor
Logga in
  • Gemensam webbinloggning
  • Glöm tidigare val Externa användare
  • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Kontakta oss
  • Telefon, växel internt: 987
  • Telefon, växel externt: 018-471 00 00
  • Redaktionen
  • Registrator
  • Support
  • Tillgänglighetsredogörelse
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Fakturaadress
  •  
  • Vid en krissituation
  • Vid akut fara för liv, hälsa eller egendom ring SOS alarm (00) 112.
  • Vid allvarlig händelse, ring universitetets larmnummer 018‑471 25 00.
  • Checklista vid kris
Uppsala universitet använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om kakor.