Behöver du hjälp? Kontakta IT-support!
Välkommen att kontakta oss i alla frågor som rör IT och telefoni: om du behöver hjälp med din dator, vid felanmälningar och beställningar eller om du har frågor om IT-tjänster.
IT-support vid Uppsala universitet E-post: itsupport@uu.se Telefon: 018-471 44 00 Öppettider hos IT-support: Öppettider för obokade besök (sk Drop in) hos verksamhetsnära IT-stöd | IT-support vid Region Uppsala / Akademiska sjukhuset E-post: it-support@regionuppsala.se Telefon: 018-617 90 90 Hemsida: Support och felanmälan (inloggning krävs för självservice) Öppettider för obokade besök (sk Drop in) hos verksamhetsnära IT-stöd |
IT-support och avrop på kontrakt med UITOm ditt ärende omfattas av ett kontrakt med UIT ska felanmälan eller beställning ske enligt nedan. • vid akuta ärenden ringa 018-471 4400 och ange referens ÖK-XXXX |
Gemensam ärendehantering
Universitetsgemensam IT (UIT) arbetar med gemensam ärendehantering för att kunna ge snabb och effektiv IT-support. När du kontaktar oss får du hjälp direkt eller så ser vi till att ditt ärende tas om hand av rätt funktion inom avdelningen. Behöver vi återkoppling från dig skickar systemet påminnelser automatiskt. Avslutade ärenden är öppna för återkoppling via e-post i en vecka innan de arkiveras.
Vi strävar efter så korta handläggningstider som möjligt men vissa mer komplexa ärenden kan ta lite längre tid att lösa. Då ser vi till att hålla dig uppdaterad om status i ditt ärende. UIT arbetar kontinuerligt med att utveckla vår service och erbjuder ett samordnat, effektivt och verksamhetsnära IT-stöd för hela Uppsala universitet.
- Information om uppdateringar och avbrott i IT-system och tjänster finns under "Aktuell driftinformation" på Medarbetarportalens startsida.
- Viktiga rutiner för rapportering av IT-incidenter finns att läsa på Information vid IT-incidenter.