Behöver du hjälp? Kontakta IT-support!
Välkommen att kontakta oss i alla frågor som rör IT och telefoni: om du behöver hjälp med din dator, vid felanmälningar och beställningar eller om du har frågor om IT-tjänster.
E-post: itsupport@uu.se
Telefon: 018-471 44 00
Öppettider hos IT-support:
Vardagar 8.00 –17.00
Öppettider hos verksamhetsnära IT-stöd:
Vardagar 8.30 –16.30
Under resterande del av vårterminen är det många helgdagar som påverkar öppettider hos IT-support och på campus. Under nedanstående röda dagar och klämdagar gäller följande öppettider:
Datum | Röda dagar och klämdagar | Öppettider |
14/4 | Skärtorsdag | Öppet kl. 8 - 15 |
15/4 | Långfredag | Stängt |
18/4 | Annandag påsk | Stängt |
26/5 | Kristi himmelsfärds dag | Stängt |
27/5 | Klämdag | Stängt |
6/6 | Nationaldagen | Stängt |
24/6 | Midsommarafton | Stängt |
När du kontaktar oss får du hjälp direkt eller så ser vi till att ditt ärende tas om hand av rätt funktion inom avdelningen. Vi strävar efter så korta handläggningstider som möjligt men vissa mer komplexa ärenden kan ta lite längre tid att lösa. Då ser vi till att hålla dig uppdaterad om status i ditt ärende.
Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår service och erbjuder ett samordnat, effektivt och verksamhetsnära IT-stöd för hela Uppsala universitet.
Information om uppdateringar och avbrott i IT-system och tjänster finns under "Aktuell driftinformation" på Medarbetarportalens startsida.
Viktiga rutiner för rapportering av IT-incidenter finns att läsa på Information vid IT-incidenter.