Coimbra är ett nätverk med runt fyrtio europeiska universitet som Uppsala universitet är med i. Syftet är att stärka samarbetet för att utveckla bland annat internationalisering och påverka europeisk utbildningspolitik.

Tävlingen "Coimbra Group 3-Minute-Thesis competition" startades av doktorandgruppen inom Coimbra 2017. De som vinner får både synlighet och pengar.

Ett bidrag från Uppsala universitet

Uppsala universitet får skicka in ett bidrag till tävlingen. För att utse UU-bidraget välkomnas UU-doktorander att presentera sin forskning på engelska - via zoom - framför en UU-jury måndagen den 28 mars någon gång mellan 15:30-16:30. UU-tävlingen filmas (i zoom). Det vinnande UU-bidraget skickas (som film) till den europeiska tävlingen, och de tre främsta presentationerna bjuds ner till IRL-finalen i Padua, Italien, fredagen den 10 juni.

Om du vill delta i tävlingen mejla Anna Ledin senast tisdag den 22 mars kl 13:00 och skicka en PPT-bild som du får använda under presentationen. När du anmäler dig får du en zoom-länk till den 28 mars.