Invigningen inleds med en officiell bandklippningsceremoni och efterföljs av ett scenprogram där korta forskarpresentation blandas med inspirerande samtal med studenter, forskare, alumner och samverkansaktörer. Under den efterföljande temadagsveckan (16-20 maj) möter ni ledande internationella, nationella och lokala forskare inom både grund- och tillämpad forskning samt externa samarbetspartners. Här får ni även ta del av, och medverka i, djupare diskussioner kring de stora forsknings- och samhällsfrågorna ur ett vetenskapligt och samhälleligt perspektiv. Invigningen är öppen för alla och anmälan till temadagsveckan kommer senare i vår 2022.

Veckan avslutas med en storslagen personalfest den 20 maj för alla anställda vid fakulteten.

Här kan ni läsa mer om invigningen och temadagsveckan