Den nya hanteringen innebär att även övertid och mertid som planeras att tas ut i en framtida ledighet ska registreras i Primula webb. Övertids- eller mertidstimmarna sparas då till ett personligt kompsaldo i Primula. Även uttag av kompledighet ska registreras via Primula webb i den nya funktionen.
Den nya funktionen för övertid och mertid i Primula webb gäller endast nyregistrering av övertid och mertid. Detta innebär att all övertid och mertid som arbetas från den 1 januari 2019 ska registreras i Primula webb. Om du har arbetad övertid eller mertid avseende tid före den 1 januari, vilken inte tidigare har redovisats på pappersblankett eller hanterats enligt interna rutiner vid institution/motsvarande ska även den registreras i Primula webb.
Om du har ett äldre kompsaldo, vilket tidigare har hanterats i enlighet med interna rutiner vid institutionen/motsvarande ska dessa timmar tas ut i ledighet enligt den tidigare interna rutinen.
Observera att övertid och mertid alltid ska vara beordrad av chef och inte ska blandas ihop med flextid.
Nya rutiner för rapportering av övertid och mertid för T/A-personal
Från och med 1 januari 2019 ska övertid och mertid för teknisk/administrativ personal registreras digitalt i Primula webb istället för på pappersblankett.