Flera funktioner i Mediaflow är förbättrade och bildhantering och administration blir smidigare. Det ska nu vara enklare att hitta och använda de bilder man behöver.

Du hittar bildbanken på medarbetarportalens startsida under System.

Logga in för att komma åt innehållet i bildbanken, på följande sätt:

Användarnamn: användarnamn@user.uu.se
Lösenord: lösenord A

Det finns en möjlighet att sätta upp institutions-specifika samlingar med bilder i Mediaflow som blir lättåtkomliga via en särskild länk, utan krav på inloggning. Vill du veta mer om detta, kontakta Medfarms bildredaktör Petter Cronsten.

På områdeskansliet uppdaterar vi just nu bildbanken med nya bilder efter uttryckta behov från Medfarm. De nya bilderna ska vara relevanta, hålla god kvalitet och skapa nyfikenhet och igenkänning. De ska också vara lätta att nå och använda för verksamma vid Uppsala universitet och vid Medfarm.

Håll ögonen öppna för fler nyheter om bildbanken på medarbetarportalen, eller vänd dig till oss på områdeskansliet så hjälper vi dig.