Med utlysningen vill fakulteten uppmuntra och stödja projekt för pedagogisk utveckling av program, fristående kurser och för kurser inom livslångt lärande, både på campus och distans (dock ej forskarutbildning). Fakulteten välkomnar även övergripande projekt som syftar till att utveckla arbetssätt för att stödja pedagogik. Samarbete med relevanta aktörer, både nationella och internationella, såsom alumner ses som positivt.

Medlen kommer från teknisk-naturvetenskapliga fakultetens universitetspedagogiska förnyelsefond, TUFF. Projektmedel beviljas inte för generell kursutveckling utan det ska finnas en tydlig ny pedagogisk idé och tanke om en bredare användning. Summan som ska fördelas är liksom tidigare år 2,1 miljoner kronor.

Medel beviljas i huvudsak till personalkostnader. Medel för andra större kostnader beviljas endast i undantagsfall.

Du ansöker via Kurt och sista ansökningsdag är den 6 september 2023: https://doit.medfarm.uu.se/bin/kurt3/kurt/89850

Mer information kring utlysningen, bedömningskriterier, tidigare projekt och vad ansökan bör inkludera hittar du här:

För frågor kontakta utbildningsledare Sofia Stenler