Vanliga frågor om profilsidorna i Medarbetarportalen

Notera också de särskilda hjälpsidor om de olika funktionerna, som du når via menyn till vänster.

Vad är det för skillnad på profilsidorna på katalog.uu.se och mp.uu.se?

Din profilsida som finns på katalog.uu.se är en publik sida, som alla kan komma åt, inklusive söktjänster som t.ex. Google. Sidan på mp.uu.se kräver inloggning i medarbetarportalen, och syns därmed bara av universitets medarbetare. Båda sidorna hämtar sin information från samma ställen, och du kan välja vilken information som ska synas publikt i integritetsinställningarna.

Gå direkt till din publika eller interna profilsida.

Min publikationslista är inte komplett. Vad är fel?

Publikationslistan hämtas från DiVA. För att publikationer ska visas på din sida måste de vara registrerade med ditt användar-ID i DiVA. Läs mer om DiVA-listan.

Jag har uppdaterat min profilsida, men ändringarna syns inte. Vad beror det på?

Om dina ändringar syns i redigeringsläget kommer de också att synas på din sida, men det kan dröja en stund (upp till 15 minuter) innan ändringen har slagit igenom. Dessutom kan din webbläsare ha sparat sidan i "cache-minnet". Vänta en liten stund, och ladda om eller gå till sidan igen.

Hur ändrar jag kontaktuppgifterna på min profilsida?

Kontaktuppgifterna hämtas direkt från katalogdatabasen, och går inte att ändra på profilsidan. Kontakta din katalogansvariga om något är fel i kontaktuppgifterna.

Jag har råkat ta bort information från min profilsida. Kan jag få tillbaka den?

Det finns ingen versionshantering för det du själv skriver på din profilsida, så borttagen information är borta. Om informationen har funnits ute ett tag kanske den har sparats hos t.ex. Google, så du kan testa att söka efter ditt namn och se om den gamla upplagan finns där.