Mötesytor
Uppdatering av dessa sidor pågår och är ännu ej klar.
Vad är en mötesyta?
Mötesytor är ett stöd för olika beslutsforum där ledamöterna kan gå in och ta del av mötespunkter och dess handlingar och kan också se vilka punkter som är föreslagna till kommande möten.
Handläggare kan lägga upp ärenden/mötespunkter som förslag till möten. När alla ärenden lagts in kan föredragningslistan fastställas.
Funktionaliteten är flexibel och stödjer de flesta typer av möten. Den används idag av allt från Konsistoriet, Rektors beslutssammanträden och fakultetsnämnder till olika arbetsutskott.
Hur fungerar mötesytor?
Till vänster hittar du information om vad du kan göra som Handläggare, Ledamot respektive Administratör. Under de respektive rollerna hittar du kapitel om de olika funktionerna som är relevanta för rollen. Dessa kapitel hittar du också som fristående rubriker nedanför rollerna.
Beställ mötesyta
Du kan beställa en mötesyta genom att mejla till servicerdesk