Skip to main content

You're visiting the Staff Portal without being logged in. If you login you will get access to personalized content. Log in External users Forget previous

  • Students
  • Staff
  • Alumni
  • Media
Support / Help pages
Uppsala university
  • På svenska
  • Log in
    • Joint Web Login
    • Forget previous External users
    • Unsure of how to login?
  • Uppsala university
  • MP Start
  • Your Employment
    • Salary
    • Staff organizations
    • Working hours
    • Working environment and occupational health
    • Termination of employment
    • Outside activities
    • Wellness
    • Priority for an increased level of employment
    • Employee benefits
    • Insurances
    • Parental leave and sick child leave
    • Introduction for new employees
    • Career
    • Union agreements
    • Continuing professional development
    • Get to know your university
    • Networks
    • Retirement
    • Vacation
    • Sickness absence and return to work
    • Other types of leave
  • Services and Support
    • Purchasing and procurement
    • Forms
    • Campus
    • General Data Protection Regulation
    • Diarieföring & arkivering
    • Financial administration
    • Insurances
    • Handböcker
    • Internationalisation
    • IT and Telephony Services
    • Juridik, dokument- och ärendehantering
    • Communication
    • Skills supply and recruitment
    • Arrange conference/travelfree meetings
    • Crisis and crisis support
    • Lokaler
    • Environmental work
    • Travel
    • Studentrekrytering
    • Security
    • Uppdragsutbildning
  • Research
    • Research agreements
    • Horizon Europe
    • Phd Studies
    • Research ethics
    • Research Data
    • Research networks
    • Geodata och GIS
    • Infrastructure and resources
    • Press and media
    • Publish and register
    • Rådet för forskning
    • Innovation Support
    • Forskningsstöd - samverkan
    • Quality and Renewal
    • Uppsala University's Research Handbook
  • Teaching
    • Distance teaching
    • E-learning
    • Juridik och ramverk
    • Conferences, courses and seminars
    • Quality and evaluation
    • Läsår, terminer och perioder
    • Educational development
    • Rådet för utbildning
    • The Language Workshop for Teachers
    • Student administration
    • Teacher service
    • Stöd och service till studenter
    • Educational framework
    • Our courses and programmes
  • Our UU
    • Academic Traditions
    • Alumni activities
    • Fundraising, donationer och sponsring
    • International networks
    • Event Calendar
    • Mission, Goals and Strategies
    • Available positions
    • Organisation and governance
    • Organisational development
  • Directory
  •  
  • Support för Medarbetarportalen
    • Support for the Staff Portal
      • The start page on the Staff Portal (Medarbetarportalen)
      • Profile pages
      • Group and Unit areas
      • Central and Local information
      • Meeting Areas
      • For Editors
      • About the Staff Portal (Medarbetarportalen)
      • Accessibility
      • Processing of personal data
  • MP Start
  • Your Employment
  • Services and Support
  • Research
  • Teaching
  • Our UU
  • Directory
!
Support and help

Support for the Staff Portal

  • The start page on the Staff Portal (Medarbetarportalen)
  • Profile pages
  • Group and Unit areas
    • Group Areas
    • Unit Areas
    • File Sharing using Liferay Sync
    • FAQ
    • Login methods
    • Additional Functions
    • Images in Blog and Forum
    • Documents
  • Central and Local information
  • Meeting Areas
  • For Editors
  • About the Staff Portal (Medarbetarportalen)
  • Accessibility
  • Processing of personal data

Frequently asked questions about co-operation areas

Group-area or Unit-area? What is the difference?

The main difference between a group-area and a unit-area today(spring 2013) is how the members are handled. A unit-area collects its members from an organisation from the university catalogue.

Skillnaden mellan en gruppyta och en enhetsyta är idag (våren 2013) främst hur medlemmarna hanteras. Enhetsytan hämtar medlemmarna från en organisation i universitetskatalogen.

What is the difference between forum, Blog and news?'

There are three different tools for communication within the co-operation areas. We do get a few questions about which should be used for what. Here are a few examples.

Forum

Många till många-kommunikation. Diskussion, frågor och svar. Möjlighet att använda underkategorier. Exempel: Någon ställer frågan "Hur gör ni för att..." och får förhoppningsvis svar från sina kollegor.

Blogg

En till många-kommunikation. Reflektioner, tankar. Möjlighet att märka upp ("tagga") info. Exempel: Ledningsinfo, veckobrev. 

Nyheter

En till många-kommunikation. Presenteras i ett eget flöde. Info som gäller under en begränsad tid. Möjlighet att ange ett framtida publiceringsdatum.  Exempel: Påminnelse om möte, info om vattenavstängning.

I samarbetsytorna finns tre olika verktyg för kommunikation, och vi får en del frågor om vilket som ska användas till vad. Här kommer lite kort information med exempel.

Forum

Många till många-kommunikation. Diskussion, frågor och svar. Möjlighet att använda underkategorier. Exempel: Någon ställer frågan "Hur gör ni för att..." och får förhoppningsvis svar från sina kollegor.

Blogg

En till många-kommunikation. Reflektioner, tankar. Möjlighet att märka upp ("tagga") info. Exempel: Ledningsinfo, veckobrev. 

Nyheter

En till många-kommunikation. Presenteras i ett eget flöde. Info som gäller under en begränsad tid. Möjlighet att ange ett framtida publiceringsdatum.  Exempel: Påminnelse om möte, info om vattenavstängning.

Vem kan göra vad?

På medlemssidan ser du vem som är ägare och administratör. Här är en översikt över rollerna.

Vem kan bli medlem?

I dag (våren 2015) kan man bli medlem om man tillhör Uppsala universitet, som anställd, student eller övrigt verksam. Även personer med externkonto kan bli medlemmar.

Hur byter jag gruppägare?

Du som är gruppägare kan höra av dig till supporten genom att trycka på "Support/Tyck till"-knappen, längst ut på till höger på varje sida, så fixar vi det! Tänk på att den nya gruppägaren måste vara medlem i gruppen, och acceptera villkoren för gruppägare.

Fler frågor?

Vi vill gärna bygga på den här sidan med mer information. Kontakta oss via Support/Tyck till i högerkanten om du har tips, eller en egen fråga som inte har besvarats här.

 

  • På svenska
  • Support and help
Log in
  • Joint Web Login
  • Forget previous External users
  • Unsure of how to login?
  • Contact us
  • Switchboard internal: 987
  • Switchboard external: 018-471 00 00
  • Editorial staff
  • Registrar
  • Whistleblower function
  • Support
  • Accessibility report
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Invoice address
  •  
  • In case of emergency
  • Call (00) 112 when life, health or property are at immediate risk.
  • In serious incidents, call the University's emergency number 018‑471 25 00.
  • Emergency checklist
Uppsala University uses cookies to make your website experience as good as possible. Read more about cookies.