Lägga upp och ta bort användare
Här kan du som administratör lägga till anställda och studenter vid Uppsala universitet samt bjuda in personer utanför universitetet som gäster.
Klicka på kugghjulet till höger för att öppna redigeringsläget.
Saknar din mötesyta menyalternativet MEDLEMMAR är den ännu inte konverterad, kontakta i så fall supporten!
För att lägga till medlemmar till mötesytan, skriv in namnet i sökrutan. Du kan även söka på epostadress eller telefonnummer.
För att lägga till en student, skriv in studentens namn, användarnamn eller studentmailadress, använd inte studentens privata mailadress.
Funktionsmailadresser fungerar inte i medarbetarportalen.
Sökträffar sorteras i kategorierna Anställda, Studenter och Gäster.
Du kan välja om du vill filtrera och bara visa träffar inom av de olika kategorierna eller alla träffar.
Om du inte får önskad träff i listan behöver medlemmen bjudas in med ett inbjudningsmail och läggas till som Gäst. Läs mer om externkonton.
När du valt ut medlemmen och lagt till hen listas nya medlemmar till höger och här ska rollen sättas.
Behörigheterna finns i tre nivåer:
- Administratörer kan se allt och ändra allt.
- Handläggare kan se allt, skapa ärenden och redigera/ta bort sina egna ärenden (fram till tisdag kl 12.00 veckan före aktuellt möte)
- Ledamöter kan endast läsa information.
För att ta bort en medlem, klicka på soptunnan till höger på raden i medlemslistan.