Vem kan få utmärkelsen Årets alumn?
Följande kriterier ska ligga till grund för nomineringen:

• Alumnen ska vara en god förebild för dagens och framtidens studenter.
  • Alumnen ska ha utmärkt sig i sin karriär, gjort en värdefull insats efter sina studier eller något annat som är värt att uppmärksamma. Som en värdefull insats räknas till exempel: forskning och utbildning av högsta kvalitet, en viktig kulturgärning, en aktiv roll i samhället, stimulerat utveckling och innovation eller på annat sätt bidragit till en bättre värld.
  • Alumnen ska normalt ha läst minst fyra terminer vid Uppsala universitet.
  • Meriterande är om alumnen varit väl förankrad i universitetets verksamhet eller i Uppsala universitets studentliv.

Vem kan nominera?
Nomineringar kan lämnas av alla med anknytning till Uppsala universitet – studenter, anställda, alumner och vänner.

När kan jag nominera?
Nomineringen till Årets alumn 2019 är öppen från och med 16 april. Sista dag för nominering är den 23 augusti 2019.

Nominera här
Kontakt: info@alumni.uu.se