Inom uppdraget för UIT ingår att tillhandahålla support för medarbetare vid Uppsala universitet som behöver installera mjukvara på sin dator. I arbetet ingår att systematiskt uppdatera mjukvara till aktuella versioner samt att avinstallera utgången mjukvara. Detta underhållsarbete är kontinuerligt och sker ofta automatiskt via de klienthanteringssystem som är installerat på majoriteten av datorerna vid universitetet.

Större förändringar i UIT:s leverans av mjukvara meddelas alltid i förväg, generellt via uppdaterad information i medarbetarportalen eller direkt via kommunikation med berörda användare.

Om du upplever problem med någon specifik mjukvara eller har frågor om UIT:s processer angående gallring av gammal och utgången mjukvara kan du kontakta servicedesk@uu.se.