Universitetet är med och finansierar en satsning på studentidrott för våra studenter som leds av Kuratorskonventet (samarbetsorgan för Uppsalas studentnationer). Eftersom universitetet stöttar satsningen på studentidrott kan även anställda vara med på olika aktiviteter. Nedan presenterar vi några av initiativ du som anställd kan vara med på.

Prova roundnet eller padel

Onsdagen den 20 september 2023 kl. 16:00-19:00 är det Studentidrottens dag. Du kan prova på att spela roundnet (spikeball) och padel.

Om vädret tillåter är det också fritt padelspel på banor utomhus.

Roundnet skapades 1989 och spelas av fyra spelar med händerna. Man står runt ett nät som står ett par decimeter över marken och studsar bollen i nätet med handen.

Provvecka på Campus 1477

Som anställd kan du prova träningsanläggningen på Campus 1477 i en vecka gratis. Det finns gym, bollsport och klättring. Du behöver hämta ditt träningskort senast den 30 september 2023. Gäller de som inte provat Campus 1477 tidigare.

Seriespel

Du har också möjlighet att anmäla ett lag till seriespel i någon av de studentserier som finns. Höstens studentserier i fotboll, futsal, basket och volleyboll drar igång i oktober och sista anmälningsdag är den 24 september 2023.

Futsal är en variant på fotboll som spelas inomhus med fem spelare inklusive målvakt.