Uppsala University Sustainability Initiative (UUSI) har lanserats för att stärka forskning vid universitetet som kan bidra till samhällets omställning till hållbarhet. Arbetet är i nuläget fokuserat på två tematiska områden: klimatledarskap och hållbar stadsutveckling. Ytterligare två eller tre områden kommer att läggas till under 2019.

Du som anser att din forskning bidrar till hållbar utveckling uppmanas att tagga din profil med ”sustainable development”. På så vis blir det lättare för dig och andra att hitta kollegor för forskningsprojekt och finansieringsansökningar. UUSI kommer också att starta en dialog med alla som har ”sustainable development” i sin profil.

För att redigera din profil, gör såhär:

1. Logga in i Medarbetarportalen: välj ”Gemensam webbinloggning” och fyll i ditt användarnamn och lösenord A.
  2. Uppe till höger, klicka på ditt namn och välj ”Min profilsida”
  3. Klicka på ”Redigera profil” och sedan ”Ändra nyckelord”, en bit ner.
  4. Lägg till nyckelord i textrutan. Om du vill skriva in fler nyckelord, separera med komma.
  5. (Om du inte redan har en profilbild, passa på att ladda upp en nu!)
  6. Klicka på ”Avsluta redigering”, högst upp.

Mer om Uppsala universitets arbete för hållbar utveckling.

För att prenumerera på UUSI:s nyhetsbrev, kontakta Karl Åstrand: karl.astrand@geo.uu.se.