Syftet med stödet från Centre for Integrated Research on Culture and Society (Circus) är att uppmuntra juniora forskare att utveckla tvärvetenskapliga forskningsidéer och att främja mobilitet och kunskapsutbyte mellan fakulteter.

Stödet innebär att man får möjlighet att samarbeta med en vetenskaplig mentor samt att man får administrativt stöd från Circus kansli.

Behörig att söka är den som har avlagt doktorsexamen i ett ämne inom humaniora eller samhällsvetenskap högst tre år före sista ansökningsdatum. För forskare utan anställning kan lönemedel beviljas för upp till två månader heltid som en del av stödet. Juniora forskare vid Uppsala universitet som har anställning som forskare eller lärare kan inte söka lönemedel men uppmuntras att söka det vetenskapliga och administrativa stödet.

Ansökan senast 18 juni 2021.