Med ett fördjupat samarbete med institut för avancerade studier vill Riksbankens Jubileumsfond underlätta för svenska forskare inom humaniora och samhällsvetenskap att vistas i framstående forskningsmiljöer och främja långsiktiga internationella kontakter. I ett första steg kommer tre institut att ingå i samarbetet: Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences at Stanford University, L’Institut d’études avancées de Paris och The Stellenbosch Institute for Advanced Study.

Mer information kommer hösten 2022 om de möjligheter som samarbetet kommer att leda till.

Men missa inte möjligheten att söka till institutens ordinarie fellowship-program, två av dem har sista ansökan redan den 31 maj respektive den 2 juni 2022.

Läs mer och ansök.