För 51 år sedan, sommaren 1967, släppte The Beatles LP´n Sgt. Pepper´s Lonely Hearts Club Band. Albumet betraktas som en milstolpe i musikhistorien och Kungliga Akademiska kapellet, under ledning av Stefan Karpe, vill uppmärksamma detta genom att ge två Beatles-konserter, i samband med universitets födelsedagsfirande, 6-7 oktober 2018 i Universitetsaulan.

Vid konserterna kommer alla låtarna från Sgt. Pepper-albumet att framföras och även andra Beatles-klassiker som till exempel Penny Lane, Strawberry Fields Forever, Yesterday, Hey Jude, Help, Lady Madonna, Let It Be och Got to Get You into My Life. Kungl. Akademiska kapellet är husband och kommer då att vara uppdelat i ett popband och i en symfoniorkester. Vi behöver också minst fyra sångsolister och det är där DU kommer in i bilden! Vi söker nu talanger (kanske dolda?) inom vårt fantastiska universitet som drömmer om att få sjunga Beatles-musik i Universitetsaulan tillsammans med både vår egen symfoniorkester och ett popband.

Vi söker dig, kille/tjej/dam/herre, som är student eller anställd vid Uppsala universitet och som vill vara solist på UU´s Beatles-konsert. (Inget krav på att man ska likna någon ur The Beatles.)

Ansökan till audition sker från 27 april t.o.m. 20 maj. Audition äger rum på Musicum, den 3 juni 2018.

För mer information och ansökan, besök www.akademiskakapellet.uu.se