I Uppsala universitets magasin kan man läsa om forskning och innovationer, kultur och traditioner, om forskarnas vardag och deras drivkrafter men också om hur ny kunskap når ut i samhället. Artiklarna speglar hela bredden vid Uppsala universitet.

I detta första nummer kan man bland annat läsa om förnybar energi, om antibiotikaresistens och migranters väg till arbete. Här finns ett personporträtt av Li Bennich Björkman, skytteansk professor i statskunskap och vältalighet, samt en intervju med vulkanforskaren Steffi Burchardt.

Föregångaren till Uppsala universitets magasin hette Nya Horisonter/New Horizons. Magasinet har bytt namn och kommer att tryckas en gång per år, istället för som tidigare två gånger per år. Ett komplement till magasinet är Uppsala universitets nyhetsbrev, som riktar sig till samma målgrupp och skickas ut sju gånger per år.

Beställ Uppsala universitets magasin
Prenumerera på Uppsala universitets nyhetsbrev