The Unit for Professional English (UPE) vid engelska institutionen erbjuder i höst bland annat följande två kurser:

Framgångsrika forskningspresentationer

Kursen tränar dina färdigheter i språk och presentation för att kunna göra en framgångsrik presentation på engelska. Kursen är öppen för forskarstuderande och består av sex kurstillfällen under oktober.

Forskningsansökningar på engelska

Kursen fokuserar på retoriska strategier i olika delar av forskningsansökningar som alla kräver olika ordförråd, tonläge och stil. Kursen är öppen för alla vid Uppsala universitet och består av fem kurstillfällen.

Om The Unit for Professional English

The Unit for Professional English vid engelska institutionen är en resurs för universitets anställda. Enheten ska hjälpa anställda som vill utveckla sina språkfärdigheter i engelska och de erbjuder kurser och workshops för olika anställningskategorier (lärare, administratörer, forskare etc).