För att underlätta arbetet för den personal som hanterar kurs- och studieadministration erbjuds flera introduktionstillfällen till de nya verktygen på cirka 1 timme som omfattar:
• information om registrering, studentkonton samt information till reserver och villkorligt antagna
• redigering av institutionernas information till studenter
• institutionsmeddelanden till studenter
Introduktionen ges gemensamt av applikationsstöd vid universitetsgemensam IT tillsammans med studentavdelningen och kommunikationsavdelningen. Ingen anmälan krävs. Introduktionen sker via Zoom följande datum:
• 2 juni kl. 10.00–11.00 - länk till mötet i zoom
• 4 juni kl. 13.00–14.00 - länk till mötet i zoom
• 7 juni kl. 10.00–11.00 - länk till mötet i zoom
• 9 juni kl. 10.00–11.00 - länk till mötet i zoom
I direkt anslutning till introduktionstillfällena kommer möjlighet till stöd att finnas via zoom. Möjlighet till stöd kommer även finnas på öppna verkstaden på onsdagar kl. 14-16. Användarstöd kommer också att svara på frågor via servicedesk@uu.se
Under hösten kommer studentingången fortsatt att utvecklas. Målet är att ha en samlad ingång till all information och alla tjänster för studenter. Slutleverans är beräknad till december 2021.