– Alumnerna är en viktig tillgång för Uppsala universitetet. Många alumner ger generöst tillbaka genom att engagera sig för universitetet, exempelvis som rådgivare när vi utformar våra utbildningar, som gästföreläsare eller genom att hjälpa till med praktikplatser och examensarbeten. säger Noelia Ollvid, projektledare vid Development Office vid universitetsförvaltningen. Därför hoppas vi att studenterna som nu är färdiga med sina studier vill gå med i Uppsala universitetets alumnnätverk och fortsätta hålla kontakten med universitetet.

För att så många studenter som möjligt ska upptäcka alumnnätverket ber Development Office om hjälp från de som träffar studenterna.

– Hjälp gärna till att sprida information om nätverket och alumnverksamheten till era studenter. Ni kan till exempel informera studenterna i mejlutskick eller nämna alumnnätverket på en examensceremoni. Alumnteamet vid Development Office hjälper gärna till med exempel på texter och tal.