Från och med 18 april kan man få en karta med fler än 100 checkpoints vid vackra och intressanta platser runt om i Uppsala. Kartan delas ut tillsammans med UNT men finns även i kartställ runtom i Uppsala. Med hjälp av kartan och/eller en GPS letar man sedan rätt på så många checkpoints som möjligt. Ju fler checkpoints som registreras, desto större chans att vinna fina priser.

Det går också att tävla som lag, under 2019 genomför universitetet en friskvårdsutmaning där alla institutioner/enheter inbjuds att delta. Lagen tävlar mot varandra i två olika klasser:

1. Totalt antal checkpoints
  2. Genomsnittet av de fem bästa i laget

Alla som registrerar checkpoints på webbsidan eller i appen deltar också i utlottningen av priser varje månad.

Kartan finns att hämta gratis här:

• Alewalds butik, Östra Ågatan 27
  • Alewalds outlet, Gamla torget 3
  • Friskis & Svettis, Fyrishov
  • Friskis & Svettis, Ultuna
  • Friskis & Svettis, Ekeby
  • Friskis & Svettis, Väderkvarn
  • Fyrishov, Idrottsgatan 2
  • Biotopia, Vasagatan 4
  • OK Linnés klubbgård, Tallbacksvägen 68
  • Sveriges lantbruksuniversitet på adresserna: Almas allé 9, Duhrevägen 8 och Lennart Hjelms väg 9
  • Gränbystadens infodesk (Ica Kvantums förbutik/kiosk)