Det finns totalt 440 platser i lokalerna på Bergsbrunnagatan 15. Datum och tidpunkt fördelas med utgångspunkt från efterfrågan och i relation till antalet efterfrågade papperstentor vid samma tillfälle.

Inspera tas under våren i drift i mindre omfattning av ett begränsat antal institutioner. För att börja arbeta i systemet behövs särskild behörighet (olika för lärare och administratörer) som inom kort kommer att kunna sökas elektroniskt på samma sätt som för LADOK. Innan man börjar ge tentor i Inspera är det särskilt viktigt att det nödvändiga samspelet mellan lärare och administratörer i systemet är tydligt för alla inblandade.

Institutioner som önskar använda Inspera kan kontakta enheten för universitetspedagogik, som fr.o.m. ht 2019 ordnar introduktionsutbildningar för anställda i samverkan med institutioner. Enskilda lärare och administratörer kan också komma till den öppna verkstaden som äger rum varje onsdag 14-16 i den laborativa lärosalen i Blåsenhus. Anmäl i så fall intresse för Inspera i förväg via ett mail till support-elarande@uadm.uu.se

Upplysningar: helene.andersson@uadm.uu.se