Nu är TUFF 2023 öppen för ansökningar om medel till pedagogiska utvecklingsprojekt inom fakulteten. Medlen kommer från teknisk-naturvetenskapliga fakultetens universitetspedagogiska förnyelsefond, TUFF. Summan som ska fördelas är liksom tidigare år 2,1 miljoner kronor.

Med utlysningen vill fakulteten initiera och stödja projekt för pedagogisk utveckling inom all typ av utbildning från program, fristående kurs och kurser inom livslångt lärande, både på campus och distans (dock ej forskarutbildning som har en annan pott för detta).

TUFF-medel beviljas i huvudsak till interna personalkostnader men det är högst relevant att i projekten involvera externa aktörer, både nationellt och internationellt. Till exempel går det utmärkt att söka medel för fakultetens del i samarbeten inom tex Enlight eller med olika samhällsaktörer.

Du ansöker via Kurt och sista ansökningsdag är den 7 september 2022:

Mer information kring utlysningen, bedömningskriterier, tidigare projekt och vad ansökan bör inkludera hittar du här:

TUR kommer ha en workshop i att skriva en framgångsrik TUFF-ansökan på eftermiddagen den 31 augusti, så håll utkik i kalendariet efter den!

Vid frågor kontakta utbildningsledarna Sofia Stenler (sofia.stenler@uu.se) eller Lena Strålsjö (lena.stralsjo@uu.se)

Välkommen med din ansökan!