Avdelningen för universitetsgemensam IT (UIT) hanterar gärna era beställningar av IT-utrustning. UIT har via förmånliga avtal möjlighet att lagerföra ett bra urval av standardutrustning hos våra leverantörer och kan ofta leverera datorer och kringutrustning inom en kort tid.

Trots detta kan leveranser och installationshjälp ta lite längre tid inför och under de kommande jul-, nyårs, och trettonhelgerna. För att UIT ska ha bästa möjlighet att leverera IT-utrustning före eller direkt efter ledigheterna behöver beställningar komma in så snart som möjligt.

• Behövs ny utrustning före helgerna? Beställ så snart som möjligt, absolut senast den 5 november.
  • Även för utrustning som behövs direkt efter helgerna är det störst chans att leveranserna är i tid om er beställning inkommer före den 5 november.
  • Vänligen observera att fakturadatum på beställningar som läggs efter vecka 46 kan infalla efter 31 december 2022.

Svårt att välja rätt dator?

UIT har sammanställt en lista över rekommenderad IT-utrustning. Beställningar från listan har större möjlighet att levereras på kort varsel. All rekommenderad IT-utrustning är noga utvald för att vara kostnadseffektiv, hållbar, säker och lättanvänd för alla användare vid universitetet. Dessutom är alla rekommenderade datorer klienthanterade vid leverans, vilket innebär att användaren inte behöver tänka på frågor kring program och licenser, säkerhetsinställningar och uppdateringar. Klienthantering avlastar till och med din verksamhet vid inventering och livscykelhantering av IT-utrustning – en bra lösning för alla!

Har du frågor? Kontakta IT-support.