”Vilken fantastisk respons”!
Det är det samlade omdömet från oss på MP-redaktionen, när vi ser listan på inkomna boktips inför kommande jul. Här finns böcker för alla smaker: en 54 boktitlar lång lista med rekommenderade böcker på svenska eller engelska. Lästips som garanterat räcker över hela jul- och nyårshelgen, ända fram till påsk.

Att universitetets medarbetare är ett läsande släkte är kanske inte så konstigt och det känns positivt att man också hinner plöja en och annan skönlitterär bok.

Här finns listan med alla lästips, blandat svenska och engelska.

Inför alla dessa tips kunde redaktionen inte annat än lotta ut tre julklappar, istället för en enda som vi meddelade från början. Noggrant övervakad av hela redaktionen valdes slumpmässigt följande vinnare av varsin julklapp, som är en vacker bricka från universitetets webbshop.

Vinnarna är:

• Lovisa Svensson, kansliet för teknik och naturvetenskap: Jag ser allt du gör av Annika Norlin
  • Anne-Marie Körling, institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier: Ålevangeliet av Patrik Svensson
  • Simon Carter, institutionen för farmaci:  The hundred year old man who climbed out the window and disappeared av Jonas Jonasson

Redaktionen tackar varmt för alla fina tips och önskar en riktigt God Jul med många hårda bokpaket.