Ekonomisystemet Raindance
Uppsala universitet använder ekonomisystemet Raindance. Avdelningen för ekonomi och upphandling (AEU) är ansvarig för att systemet på ett kostnadseffektivt sätt ska tillgodose universitetets behov av ekonomisk redovisning för planering, styrning och uppföljning på såväl central som lokal nivå.
AEU har ansvaret för systemförvaltningen avseende på applikation, användarstöd, utbildning, behörighet, användardokumentation och systemdokumentation.
Vi som arbetar med förvaltningen av systemet är Edrun Eriksson, Maud Tellström, Mattias Bäck, Sten Folkesson och Anders Westin.
Raindance fr. o. m. 2018
Raindance består av de funktioner som anges i nedanstående lista. Fakturor och bokföringsorder hanteras i ett elektroniskt flöde vilket ger möjlighet till elektronisk attest, att se fakturabild och bilagor samt enkelt kunna följa/övervaka en faktura eller bokföringsorder.
Raindance
- Budget & Prognos
- Bokföringsorder
- Kund-och leverantörsreskontra
- Anläggningsregister
- Projektmodul
- Beslutsstöd
- Huvudbok
- Rapporter och uppföljning
- Bokslutsportal
Hur du får tillgång och loggar in i systemet kan du läsa om på sidan Inloggning Raindance.
Information om utbildning i ekonomisystemet kan du läsa om på sidan Ekonomiadministrativ utbildning.
Raindance t.o.m. 2017
Ekonomisystemet består av två delar, Raindance classic och Raindanceportalen Numera är systemet endast öppet för informationsuttag.
Raindance classic (avancerat)
- Beslutsstöd
- Huvudbok
- Rapporter och uppföljning
- Kund-och leverantörsreskontra
- Internfakturering
- Anläggningsregister
Raindanceportalen
- Leverantörsfakturaportal
- Internfakturaportal
- Bokföringsportal
Hur du får tillgång och loggar in i systemet kan du läsa om på sidan Inloggning Raindance