Hoppa till huvudinnehållet
Du besöker just nu Medarbetarportalen utan att vara inloggad. Logga in så får du tillgång till personanpassat material. Logga in Externa användare
Support / Hjälpsidor

SysInfo SysInfo

Medarbetarportalen - Uppsala universitet
  • In English
  • Logga in
    • Gemensam webbinloggning
    • Externa användare
    • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Start
  • Din anställning
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö och lika villkor
    • Att vara anställd
    • Bisysslor
    • Ersättningar/utlägg
    • Friskvård
    • Föräldraledighet och VAB
    • Karriär
    • Kompetensutveckling
    • Lön och förmåner
    • Nyanställd
    • Nätverk
    • Semester
    • Sjuk- och friskanmälan
    • Övriga ledigheter
  • Stöd och service
    • Beställa varor och tjänster
    • Blanketter, mallar och verktyg
    • Campusområden/institutioner m.m.
    • Dataskyddsförordningen
    • Diariet - W3D3
    • Ekonomi
    • Försäkringar
    • Handböcker
    • Internationalisering
    • IT och telefoni
    • Juridik, dokument- och ärendehantering
    • Kommunikation
    • Konferens och resfria möten
    • Lokaler
    • Kris och krisstöd
    • Miljöarbete
    • Mål- och regelsamlingen
    • Rekrytera och anställa
    • Resor
    • Studentrekrytering
    • Säkerhet
    • Tillgänglighet och olika stöd
    • Upphandling
  • Forska
    • Avtal
    • Finansiering
    • Forskarutbildning
    • Forskningsetik
    • Forskningsdata
    • Forsknings- och utbildningsstrategier
    • Geodata och GIS
    • Internationella nätverk och samarbetsprojekt
    • Kommunicera din forskning
    • Publicera och registrera
    • Stöd för samverkan
    • Utvärderingar
  • Undervisa
    • Distansundervisning
    • E-lärande
    • Juridik och ramverk
    • Konferenser, kurser och seminarier
    • Kvalitet och utvärdering
    • Läsår, terminer och perioder
    • Pedagogisk utveckling
    • Studieadministration
    • Studentportalen
    • Stöd och service till lärare
    • Stöd och service till studenter
    • Utbildningens ramar
    • Utbildningsutbud
  • Vårt UU
    • Akademiska högtider
    • Alumnverksamhet
    • E-förvaltning
    • Film- och nyhetskanaler
    • Fundraising, donationer och sponsring
    • Internationella nätverk
    • Kalendarium
    • Lika villkor
    • Lediga jobb
    • Organisation och styrning
    • Priser och utmärkelser
    • Pågående projekt
    • Rektorsseminarier
    • Uppsala universitets arkiv
  • Katalogen
  • Start
  • Din anställning
  • Stöd och service
  • Forska
  • Undervisa
  • Vårt UU
  • Katalogen

NavigateServicePortlet NavigateServicePortlet

!
Support och hjälpsidor

Här-är-du Här-är-du

  • Administrativ information/
  • Vårt UU/
  • Kalendarium/

PageHeaderPortlet PageHeaderPortlet

Det finns innehåll kopplat till denna sidan

NavigatePortlet NavigatePortlet

  • Kalendarium

External Calendar Detail Portlet

13 december, kl. 09.30 – 10.00 Luciafirande på Carolina Rediviva
Uppsala universitetsbibliotek bjuder in till luciatåg med musik och diktläsning i läsesal A den 13 december 9.30. Kom i god tid, varmt välkomna!
13 december, kl. 12.15 – 13.00 Erasmus+ Funding Opportunities Lunch @ Ångström
Join our information session on Erasmus+ Funding Opportunities in room 1146 ITC at Ångström. Registration deadline 9 December.
17 december, kl. 09.30 – 10.45 Introduktion till Zotero
I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång, installera programvaran och skapa ett konto. Vi visar hur du sparar referenser till Zotero från artikeldatabaser, kataloger och webbsidor, bifogar PDF-filer, samt hur du infogar källhänvisningar och skapar litteraturlistor i ditt dokument.
17 december, kl. 15.00 – 16.30 Grundkurs i Studium
Kom igång med att bygga upp din kurs i vår nya lärplattform Studium. På grundkursen tittar vi bland annat på: • hur du skapar kursstruktur och innehåll • kursinställningar och kalender • kommunikation • hur du skapar och bedömer en uppgift
18 december, kl. 10.15 – 13.00 Högre seminarium i utbildningsrätt
Varning eller återkallelse? Lärarnas ansvarsnämnd: historia, verksamhet, praxis Den 18 december inleds seminariet av Lars Dirke, hovrättslagman, ordförande i Lärarnas ansvarsnämnd och Nils Penton, verksjurist, föredragande i Lärarnas ansvarsnämnd. Seminariet avslutas med ett julbord. En längre beskrivning av inledarnas ämnen skickas ut när seminariet närmar sig.
18 december, kl. 10.15 – 12.00 Boost your information seeking skills
Denna workshop riktar sig till doktorander, post docs eller forskare som vill uppdatera sina kunskaper i informationssökning. Under workshopen kommer vi fokusera på ämnen inom samhällsvetenskap och/eller juridik.
08 januari, kl. 13.30 – 15.30 Open workshop in NVivo
The open workshop is an opportunity to work on your own project under guidance from instructors. The workshop is suitable for those who are using NVivo, but need to discuss how to use the software under their specific circumstance.
13 januari, kl. 10.15 – 12.00 ”Emotionscircus” - En seminarieserie - Vad känner vi nu? (Nya steg? Vilka i så fall?)
Seminarie 4: Vad känner vi nu? (Nya steg? Vilka i så fall?)
14 januari, kl. 09.30 – 11.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 1: Getting acquainted with NVivo and start coding your data
Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. The session is suitable for beginners or those who are familiar with NVivo but need an update on features covered. Participants need to be familiar with qualitative data analysis.
14 januari, kl. 14.00 – 16.00 One page proposal ERC Consolidator Grant
This is your chance to receive and give feedback on the first pages of your ERC Consolidator Grant applications (title, acronym and abstract).
15 januari, kl. 07.45 – 08.45 Why societal impact?
Det här är det första av sex frukostseminarier i TakeOff! - en ny seminarieserie om nyttiggörande och forskningens genomslag i samhället. Seminarieserien är öppen för doktorander, postdoktorer och forskare från samtliga vetenskapsområden. Seminarieserien ges på engelska. Du kan välja att anmäla dig till hela serien eller enstaka seminarier.
15 januari, kl. 12.00 – 13.00 Lunchseminarium om kommande utlysningar för startup-företag
Är du forskare eller student som startat företag? Behöver du finansiering till ditt företag för att verifiera och utveckla affärsidén? Uppsala universitet Innovation bjuder in till ett informationsmöte om kommande utlysningar, som till exempel Vinnovas Innovativa startups och EIT Health Headstart-program.
16 januari, kl. 09.15 – 10.30 Introduction to Zotero
I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång, installera programvaran och skapa ett konto. Vi visar hur du sparar referenser till Zotero från artikeldatabaser, kataloger och webbsidor, bifogar PDF-filer, samt hur du infogar källhänvisningar och skapar litteraturlistor i ditt dokument.
16 januari, kl. 09.30 – 11.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 2: Analyse and visualise your coding
Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. The session is suitable for those who have attended step 1 or are already familiar with the basic features covered in step 1. Participants also need to be familiar with qualitative data analysis.
23 januari, kl. 10.15 – 11.30 Introduction to Mendeley
In the introductory course we will help you get started, install the software and create an account. We will cover how to create a reference library, save references to Mendeley, add PDF files to your Mendeley library, how to insert citations and create reference lists according to your chosen reference style in Word.
29 januari, kl. 07.45 – 08.45 How to create impact in society
Det här är det andra av sex frukostseminarier i TakeOff! - en ny seminarieserie om nyttiggörande och forskningens genomslag i samhället. Seminarieserien är öppen för doktorander, postdoktorer och forskare från samtliga vetenskapsområden. Seminarieserien ges på engelska. Du kan välja att anmäla dig till hela serien eller enstaka seminarier.
30 januari, kl. 09.30 – 12.00 EndNote steg 1 och 2
EndNote steg 1 är för dig som inte använt EndNote tidigare och tar upp grundläggande kunskaper:
03 februari – 06 februari Temavecka om utbildning för hållbar utveckling
Lärandelabbet för hållbar utveckling (ESD Learning Lab) bjuder in forskare, lärare, och studenter till en workshopserie om utbildning för hållbar utveckling på Campus Gotland. Evenemanget genomförs på engelska. Anmälan ska vara inne senast 31 januari.
07 februari, kl. 09.30 – 11.30 EndNote steg 3
Denna workshop består av praktiska övningar och vänder sig till dig som redan gått introduktionskursen och/eller redan använder EndNote.
11 februari, kl. 10.15 – 11.30 Introduction to Zotero
I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång, installera programvaran och skapa ett konto. Vi visar hur du sparar referenser till Zotero från artikeldatabaser, kataloger och webbsidor, bifogar PDF-filer, samt hur du infogar källhänvisningar och skapar litteraturlistor i ditt dokument.
12 februari, kl. 07.45 – 08.45 Plan your impact journey, part I
Det här är det tredje av sex frukostseminarier i TakeOff! - en ny seminarieserie om nyttiggörande och forskningens genomslag i samhället. Seminarieserien är öppen för doktorander, postdoktorer och forskare från samtliga vetenskapsområden. Seminarieserien ges på engelska. Du kan välja att anmäla dig till hela serien eller enstaka seminarier.
14 februari, kl. 09.30 – 11.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 3
Step 3 - Export, share and collaborate. Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. In step 3 focus is collaboration and on moving on beyond NVivo, either by extracting data for further analysis in other software or exporting your data for presentation and/or publication.
26 februari, kl. 07.45 – 08.45 Plan your impact journey, part II
Det här är det fjärde av sex frukostseminarier i TakeOff! - en ny seminarieserie om nyttiggörande och forskningens genomslag i samhället. Seminarieserien är öppen för doktorander, postdoktorer och forskare från samtliga vetenskapsområden. Seminarieserien ges på engelska. Du kan välja att anmäla dig till hela serien eller enstaka seminarier.
03 mars, kl. 09.30 – 11.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 1
Step 1- Getting acquainted with NVivo and start coding your data. Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. The session is suitable for beginners or those who are familiar with NVivo but need an update on features covered. Participants need to be familiar with qualitative data analysis.
11 mars, kl. 07.45 – 08.45 Package and fund your impact
Det här är det femte av sex frukostseminarier i TakeOff! - en ny seminarieserie om nyttiggörande och forskningens genomslag i samhället. Seminarieserien är öppen för doktorander, postdoktorer och forskare från samtliga vetenskapsområden. Seminarieserien ges på engelska. Du kan välja att anmäla dig till hela serien eller enstaka seminarier.
13 mars, kl. 11.15 – 12.30 Introduction to Zotero
I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång, installera programvaran och skapa ett konto. Vi visar hur du sparar referenser till Zotero från artikeldatabaser, kataloger och webbsidor, bifogar PDF-filer, samt hur du infogar källhänvisningar och skapar litteraturlistor i ditt dokument.
16 mars, kl. 13.30 – 15.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 2
Step 2 - Analyse and visualise your coding. Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. In step 2 the focus is on analysing and visualising your project. Step 2 is suitable for those who want to move beyond the basic coding and start to analyse the content of the project.
25 mars, kl. 07.45 – 08.45 The next step – ready for take off!
Det här är det sjätte och sista seminariet i TakeOff! - en ny seminarieserie om nyttiggörande och forskningens genomslag i samhället. Seminarieserien är öppen för doktorander, postdoktorer och forskare från samtliga vetenskapsområden. Seminarieserien ges på engelska. Du kan välja att anmäla dig till hela serien eller enstaka seminarier.
27 mars, kl. 09.00 – 15.00 Konferens om utbildningsutvärderingar
Den årliga konferensen ingår i Uppsala universitetets modell för utbildningsutvärderingar. Syftet är att inspirera, sprida resultat och erfarenheter av utbildningsutvärderingar över områdes- och fakultetsgränser inom universitetet och stimulera kollegialt utbyte.
27 mars, kl. 09.00 – 15.00 Konferens om utbildningsutvärderingar
Den årliga konferensen ingår i Uppsala universitets modell för utbildningsutvärderingar. Syftet är att inspirera, sprida resultat och erfarenheter av utbildningsutvärderingar över områdes- och fakultetsgränser för kollegialt utbyte.
02 april, kl. 09.30 – 11.30 Open workshop in NVivo
Work on your own project with instructors ready to help you along
03 april, kl. 10.15 – 11.30 Introduction to Mendeley
In the introductory course we will help you get started, install the software and create an account. We will cover how to create a reference library, save references to Mendeley, add PDF files to your Mendeley library, how to insert citations and create reference lists according to your chosen reference style in Word.
15 april – 17 april Symposium - Environmental Illness Today
Det här tvärvetenskapliga symposiet planerar att belysa ämnet miljökänslighet från flera olika perspektiv. Symposiet ingår i Uppsalas satsning på Medicinsk humaniora och har möjliggjorts genom generösa bidrag från Centre for Integrated Research on Culture and Society (CIRCUS), Arbets- och miljömedicin samt Engelska Institutionen.
16 april, kl. 13.15 – 14.30 Introduktion till Zotero
I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång, installera programvaran och skapa ett konto. Vi visar hur du sparar referenser till Zotero från artikeldatabaser, kataloger och webbsidor, bifogar PDF-filer, samt hur du infogar källhänvisningar och skapar litteraturlistor i ditt dokument.
17 april, kl. 09.30 – 12.00 EndNote steg 1 och 2
EndNote steg 1 är för dig som inte använt EndNote tidigare och tar upp grundläggande kunskaper:
21 april, kl. 13.30 – 15.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 3: Export, share and collaborate
Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. In step 3 focus is collaboration and on moving on beyond NVivo, either by extracting data for further analysis in other software or exporting your data for presentation and/or publication.
06 maj, kl. 13.30 – 15.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 1: Getting acquainted with NVivo and start coding your data
Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. The session is suitable for beginners or those who are familiar with NVivo but need an update on features covered. Participants need to be familiar with qualitative data analysis.
11 maj, kl. 14.15 – 15.30 Introduktion till Zotero
I introduktionskursen hjälper vi dig att komma igång, installera programvaran och skapa ett konto. Vi visar hur du sparar referenser till Zotero från artikeldatabaser, kataloger och webbsidor, bifogar PDF-filer, samt hur du infogar källhänvisningar och skapar litteraturlistor i ditt dokument.
14 maj, kl. 09.30 – 11.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - step 2: Analyse and visualise your coding
Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. The session is suitable for those who have attended step 1 or are already familiar with the basic features covered in step 1. Participants also need to be familiar with qualitative data analysis.
11 juni, kl. 09.30 – 16.30 NVivo for Qualitative Data Analysis - Summer edition
Welcome to a training session in which we will work with NVivo, software for qualitative data analysis. In the summer edition we offer step NVivo for Qualitative Data Analysis step 1-3 consecutively. Sign up for the entire day or a single step.
24 augusti – 28 augusti The BUP Symposium 2020
There are three parts of the BUP Symposium: 1. Parallel BUP events Monday 24th August 2. BUP Research Forum - Research and Innovation for a Sustainable Baltic Sea Region Tuesday 25th August - Wednesday 26th August 3. The 5th World Symposium on Sustainable Development at Universities (WSSD-U-2020) Thursday 27th August - Friday 28th August
  • In English
  • Support och hjälpsidor
Logga in
  • Gemensam webbinloggning
  • Externa användare
  • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Kontakta oss
  • Telefon, växel internt: 987
  • Telefon, växel externt: 018-471 00 00
  • Redaktionen
  • Registrator
  • Support
  • Tillgänglighetsredogörelse
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Fakturaadress
  •  
  • Vid en krissituation
  • Vid akut fara för liv, hälsa eller egendom ring SOS alarm (00) 112.
  • Vid allvarlig händelse, ring universitetets larmnummer 018‑471 25 00.
  • Checklista vid kris