Efter genomförandet av uppgraderingen kommer delar av hanteringen att ha ändrats på ett sätt som man planerat under en längre tid.

Den viktigaste förändringen består i att en helt ny funktion kallad CardsOnline service Portal tillförs. Denna nya funktion kommer att bidra till ökad säkerhet i momentet där den blivande kortinnehavaren laddar upp sitt foto och väljer PINkod.

Driftsättning av ett helt nytt gränssnitt att använda för intendenturernas administration samt åtgärder som rör ingående hårdvara utgör ytterligare viktiga delar i denna omfattande uppgradering.

Inloggning till CardsOnline Service Portal och ytterligare information kommer efter genomförd uppgradering att finnas på sidan Campuskort vid Uppsala universitet i medarbetarportalen.

För vidare frågor, se även kontaktuppgifter på Campuskort vid Uppsala universitet i medarbetarportalen.