Efter framgångarna med universitetets uppsättningar Tosca, Otello och West Side Story planerar Kungliga Akademiska kapellet att framföra en av operalitteraturens mest spirituella kreationer; Puccinis enaktare Gianni Schicchi. Det är en lysande komedi med vackra cantilenor och intrikata ensembler, allt komponerat med en stor portion humor.

Gianni Schicchi är komponerad för femton sångsolister och vi ämnar besätta den rollistan med en blandning av professionella och glada amatörer. Vi vänder oss till studenter, anställda och alumner som skulle vara intresserade av att vara med och sjunga någon av de mindre rollerna i detta spektakel!

Operan kommer att framföras lördagen den 12 december 2020 i Universitetsaulan under ledning av dirigent Stefan Karpe.

Är du intresserad av att medverka? Fyll i intresseformuläret senast 1 juni 2020.

Om du har frågor eller vill veta mer kan du kontakta Hans Forsberg.

Annika Lundqvist