Scandinavia-Japan Sasakawa Foundation

Den svenska sektionen av stiftelsen utlyser anslag och stipendier för forskning och studier i Japan, för att främja utbytet mellan Japan och Sverige.

Ämnen: forskning eller utbildning inom naturvetenskap, teknik, medicin, samhällsvetenskap, ekonomi, humaniora (inklusive japanska) och journalistik.

Behörig att söka: organisationer, institutioner och enskilda personer. Sökande skall ha fast anknytning till Sverige.

Vistelse i Japan: från 1 vecka till 1 år, mellan april 2020 och mars 2021.

Ansökan skickas elektroniskt

Sista ansökningsdag: 1 mars 2020

Sweden-Japan Foundation

Stiftelsen utlyser stipendier för studier, forskning samt examensarbete och praktik på högskolenivå i Japan.

Ämnen: studier inom teknik, naturvetenskap, ekonomi, juridik, medicin och handel.

Behöriga att söka: studenter och yngre forskare från samtliga universitet och högskolor i Sverige. Sökande skall ha fast anknytning till Sverige.

Vistelse i Japan: minst 3 månader, mellan april 2020 och mars 2021.

Ansökan skickas elektroniskt

Sista ansökningsdag: 1 mars 2020

Frågor om stipendierna hänvisas till: info@swedenjapan.se