Konsistoret den 12 december kommer att ta beslut i flera viktiga frågor. Här följer några av punkterna på dagordningen:

• Intern styrning och kontroll: Riskanays 2019.  Föredragande: Caroline Sjöberg. Information.
  • Internrevisionens rapport: Upprättande och förvaltning av regeldokument - uppföljning. Rapport och rekommendationer. Föredragande: Sven Jungerhem. Rektors yttrande. Föredragande: Caroline Sjöberg. Beslut.
  • Internrevisionens rapport: Rekryteringsprocessen administrativ personal. Rapport och rekommendationer. Föredragande: Sven Jungerhem. Rektors yttrande. Föredragande: Caroline Sjöberg. Beslut.
  • Internrevisionens rapport: internutbildning - anordnad av universitetsförvaltningen. Rapport och rekommendationer. Föredragande: Sven Jungerhem. Rektors yttrande. Föredragande: Caroline Sjöberg. Beslut.
  • Förberedande diskussion budgetunderlag 2021-2023. Föredragande: Daniel Gillberg. Diskussion.
  • Inrättande av centrum för kvinnors psykiska hälsa, WoMHeR. Föredragande: Caroline Sjöberg. Beslut.
  • Uppsala universitets arbetsordning. Föredragande: ordföranden Gudmund Hernes. Beslut.
  • Konsistoriets arbetsformer. Föredragande: ordföranden Gudmund Hernes. Beslut.
  • Revidering av Mål och strategier. Föredragande: Eva Åkesson. Beslut.
  • Rekryteringsgruppens arbete. Föredragande: Gunnar Svedberg. Information.
  • Samråd om kravprofil för rektor och prorektor. Föredragande: Gunnar Svedberg. Samråd.