Projektet syftar till att genomlysa hur universitetet jobbar med studenternas psykiska välbefinnande och om arbetet kan utvecklas på något sätt. Finns det något som vi skulle kunna göra utöver det vi redan gör? Finns det något vi skulle kunna hantera annorlunda? Vad säger forskningen och hur gör andra lärosäten inom och utanför landet? Vad anser våra lärare och studenter?

Till projektet söker vi nu två förstudieledare, en lärare och en student delar på uppdraget med start i januari 2021. Förstudieledarna ansvarar för att planera och genomföra det operativa arbetet med projektet samt att sammanställa resultatet i en rapport. Arbetet omfattar 25% av en heltid.

Är du intresserad kan du kontakta projektsamordnare Eva Söderman, enhetschef, enheten för studenthälsa, Eva.Soderman@uadm.uu.se.

Kortfattad intresseanmälan (max 1 sida) samt meritförteckning skickas senast den 4 december 2020 till Eva.Soderman@uadm.uu.se.