Campus Gotlands studentrekryteringskampanj har förtjänstfullt kammat hem två fina priser: Publishingpriset och Janräunu (Järnurnan).
Motiveringen för Publishingpriset lyder :
"För en väl sammanhållen sajt med utmärkt läsbarhet, målande språk och välgjord navigation."

Nyligen tilldelades Campus Gotland även Gutamålsgillets nyinstiftade pris Janräunu (Järnrunan) för sin  studentrekryteringskampanj, där man använt tre ord från gutamålet:

Sainhaust = senhöst
Farnytte = gemenskap, i synnerhet på en resa
Seideman = kamrat, nära vän, någon som alltid står vid din sida.

Närheten mellan människor är något som studenterna ofta lyfter fram när de beskriver hur det är att studera på Campus Gotland. Den småskaliga studiemiljön gör det lättare att få kontakt med lärare och andra studenter, vilket många uppskattar.

Detta vill man naturligtvis gärna berätta för blivande studenter och även om livet på Gotland vid sidan om turistsäsongen – därav valet av de tre orden. Kampanjen har framför allt gått i sociala medier, främst Instagram.

På kampanjens webbsidan kan man läsa mer om orden och vad de betyder för Campus Gotland.
Övriga nominerade var Barlingbo bryggeri och Limo Gotland.

Bildtext: Yvonne Näsman och Petra Lindberg på Campus Gotland fick ta emot Janräunu-priset.

Petra Lindberg