Hoppa till huvudinnehållet

Du besöker just nu Medarbetarportalen utan att vara inloggad. Logga in så får du tillgång till personanpassat material. Logga in Externa användare Glöm tidigare val

  • Student
  • Medarbetare
  • Alumn
  • Press
Support / Hjälpsidor
Uppsala universitet
  • In English
  • Logga in
    • Gemensam webbinloggning
    • Glöm tidigare val Externa användare
    • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Uppsala universitet
  • MP Start
  • Din anställning
    • Allt om din lön
    • Arbetstagarorganisationer
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö och lika villkor
    • Din anställning upphör
    • Bisysslor
    • Friskvård
    • Företrädesrätt till högre sysselsättningsgrad
    • Förmåner
    • Försäkringar
    • Föräldraledighet och VAB
    • Introduktion för nyanställda
    • Karriär
    • Kollektivavtal/MBL-förhandling
    • Kompetensutveckling
    • Lär känna ditt universitet
    • Nätverk
    • Pension
    • Semester
    • Sjuk- och friskanmälan
    • Övriga ledigheter
  • Stöd och service
    • Inköp och upphandling
    • Blanketter, mallar och verktyg
    • Campusområden/institutioner m.m.
    • Dataskyddsförordningen
    • Diarieföring & arkivering
    • Ekonomi
    • Försäkringar
    • Handböcker
    • Internationalisering
    • IT och telefoni
    • Juridik
    • Kommunikation
    • Kompetensförsörjning, rekrytering och befordran
    • Konferens och resfria möten
    • Kris och krisstöd
    • Lokaler
    • Miljöarbete
    • Resor
    • Studentrekrytering
    • Säkerhet
    • Uppdragsutbildning
  • Forska
    • Avtal
    • EU:s ramprogram
    • Forskarutbildning
    • Forskningsetik
    • Forskningsdata
    • Forskarnätverk
    • Geodata och GIS
    • Infrastruktur och resurser
    • Kommunicera din forskning
    • Publicera och registrera
    • Rådet för forskning
    • Innovationsstöd
    • Stöd för samverkan
    • Utvärderingar
    • Uppsala universitets forskarhandbok
  • Undervisa
    • Distansundervisning
    • E-lärande
    • Juridik och regelverk
    • Konferenser, kurser och seminarier
    • Kvalitet och utvärdering
    • Läsår, terminer och perioder
    • Pedagogisk utveckling
    • Rådet för utbildning
    • Språkverkstaden för lärare
    • Studieadministration
    • Stöd och service till lärare
    • Stöd och service till studenter
    • Utbildningens ramar
    • Utbildningsutbud
  • Vårt UU
    • Akademiska traditioner
    • Alumnverksamhet
    • Donationer och sponsring
    • Kalendarium
    • Mål och strategier
    • Lediga jobb
    • Organisation och styrning
    • Projekt och verksamhetsutveckling
    • Med anledning av kriget i Ukraina
  • Katalogen
  • MP Start
  • Din anställning
  • Stöd och service
  • Forska
  • Undervisa
  • Vårt UU
  • Katalogen
!
Support och hjälpsidor
  • Undervisa/
  • Pedagogisk utveckling/
  • Utvecklingsprojekt/
  • Utlysning av projektmedel/
  • Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter/
  • Gå till Undervisa Pedagogisk utveckling
    • Excellenta lärare
    • Konsultation
    • Nätverk
    • Pedagogiska programmet
    • Pedagogiska metoder
    • Pedagogisk meritering
    • Pedagogiska priset
    • Rapporter om pedagogisk utveckling
    • Tvärvetenskapliga kurser
    • Utvecklingsprojekt
      • Avslutade utvecklingsprojekt
      • Pedagogiskt utvecklingsprojekt med IT
      • Utlysning av projektmedel
        • Beslut om projektmedel
        • Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter

Utvecklingsprojekt

Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter

För att skriva en slutrapport finns en mall för hur avrapporteringen går till.

Avrapporteringsmall

Nedan kan du se slutrapporterna från utvecklingsprojekten.

Slutrapport

Författare: Hans Lejdegård och Erika Weiberg, Webbaserad kursstruktur

Författare: Marta Holm, Tvärprofessionell studentdriven hälsomottagning

Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Examination av professionella färdigheter

Författare: Maria Swartling, Klinisk praktik på sjukhus

Författare: Emma Lundkvist, Övergång till betygskriterier

Författare: Éva Csató, Development of self-evaluation and self-improvement tests in teaching Turkish at Uppsala University

Författare: Reine Rydén, Bedömningskriterier på mastersprogrammet i ABM

Författare: Ida Bergström, Apotekspraktik

Författare: E. Andersson Sundén, P. Andersson, M. Skiba, A. Solders, Användandet av studentinteraktivitet i kursen energisystemfysik

Författare: M. Blom Johansson, N. Laurent, C. Olsson, Casearbete vid logopedprogrammet

Författare: Robert Malmgren, Stöd till lärare för att hantera kulturella och kunskapsmässiga skillnader i undervisningen

Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Utveckling av Peer Reviewing och Industry Reviewing som undervisningsmetoder

Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Digital kompetens och IKT i globala distribuerade projekt

Författare: J. Folkeryd, E. Berg, Å. af Geijerstam, Röda tråden- progression och lärande genom reflektion

Författare: K. Andreasen, L. Henriksson, L. Duda, E. Rosenberg, J. Samec, T. Edvinsson, En tvärvetenskaplig naturvetarkonferens

Författare: Anna Hedberg och Mia Furebring, Införande av strukturerad rondundervisning

Författare: Jörgen  Bengtsson, Utveckling och implementering av en individuell PKPD-uppgift

Författare: Linn Areskoug och Ola Nordensfors, Muntlig examination vid lärarutbildningen

Författare: Eva Hagforsen, Interprofessionellt lärande med syfte att förbättra anhörighetsbemötandet

Författare: Erik Sahlée, Utvärdering av en Europeisk väderprognostävling inom meteorologiutbildningen

Författare: Tony Hansson, Biomedicinprogrammet vid Uppsala universitet

Författare: Jörgen Bengtsson, Ann-Marie Falk och Emma Lundkvist, RefSa - En programsammanhållande reflekterande seminarieserie

Författare: Lennart Rolandsson, Teknikvärderingar i samhället

Författare: Mats Daniels, Åsa Cajander, Nanna Kjellin Lagerkvist och Elin Parsjö, Kompetensutveckling i projektkurser, bilaga Kompetensutveckling i projektkurser

Författare: S. Korn, K. Staffas, Uppsala universitet och D. Varagnolo, E. Fjällström, Luleå universitet, Developing a Concept Inventory Tool for Engineering (CITE) Final Report

Författare: Peeter Maandi och David Jansson
Progression, metod och utvärdering

Författare: Tünde Blomqvist
Blended learning och flipped classroom som pedagogiska metoder av kursen Ungernskunskap

Författare: Linn Areskoug
Berättelser i teori och praktik

Författare: Miriam Thegel
Peer Observation of Teaching: Ett auskultationsprojekt vid institutionen för moderna språk

Författare: Jan Hjalmarsson
Blended learning - pedagogiskt utvecklingsarbete inom masterprogrammet i ABM

Författare: Ida Lidegran
Bedömningsmatriser i den nya lärplattformen Studium

Författare: Tomas Guvå
Samarbetsprojekt för ny kurs i Samhällskunskap AB, Nationalekonomi 15 hp
Bilaga 5, Bilaga 6, Bilaga 7

Författare: Stina Hallsén, Malena Lidar, Lars Weiselius
Fyra former av återkoppling

Författare: Isabelle Nesterud
E-lärande och informationskompetens på avancerad nivå

Författare: Agneta Andersson och Paulina Nowicka
Funktionella kursvärderingar med students lärande i centrum

Författare: Monica Blom Johansson
Systematisk grupphandledning vid examensarbeten vid forskningsenheten logopedi

Författare: Nataša Sladoje
Computer assisted image analysis education in the era of deep learning and artificial intelligence – challenges and opportunities

Författare: Cecilia Aneer
Filmer som pedagogiska redskap i praktisk hantverksundervisning

Författare: Katarina Westerlund
Hållbar religionsvetenskaplig utbildning

Författare: Jonas Hultin Rosenberg
Utveckling av undervisningen i att skriva vetenskapligt på Statskunskap A

Författare: Pao Kao, Wensong Bai, James Ellis
Redevelopment of the Course “Communication in English” for the Chinese Master Students in the Department of Business Studies

Författare: Maria Engström
Avancerad nivå i slaviska språk; utbildningsförnyelse

Författare: Tünde Blomqvist
Studentaktivering på distansundervisning i (ungersk) skönlitteratur

Författare: Christer Larsson, Clelia La Monica
English for Specific Purposes for Students of Law/Economics

Författare: Johan Forslund
Tillämpning av kraftelektronik i konkreta situationer

Författare: Daniel Mossberg och Ben Owen
Student-reflection on learning before embarking on an interdisciplinary matter program

Författare: Paul de Roos
Utveckling av omvänt klassrum i neurologi

Författare: Gabriella Andersson, Davide Ragazzone och Andreas Lindblad
Laborationer med mersmak - resonera, utföra, analysera

Författare: André Teixeira, Steffi Knorn och Kjell Staffas
Knowledge ladders

Författare: Johan Lyhagen
Studentaktiverande lärande genom R: Införande av Shiny-appar

Författare: Filip Malmberg och Ida-Maria Sintorn
Utveckling av ett nytt kursformat: Projektkurs inom det nya masterprogrammet i bildanalys och maskininlärning

Författare: Malin Wohlert
Kommunicera mer! Ett pedagogiskt utvecklingsprojekt för student- och lärarcentrerad undervisning inom Hållfasthetslära

Författare: Mattias Weiszflog och Inga Goetz
Improved integration of laboratories into the Bachelors´ Programme in Physics

Författare: Erik Jansson
Studentstyrda laborationer: experimenten i centrum

Författare: Johan Kreuger och Olle Eriksson
Framtidens anatomiundervisning: tillverkning av avancerade 3D-skrivna anatomiskt korrekta modeller
Bilaga utvärdering

Författare: Anne Berman
Digital psykologi och praktik

Författare: Josef Pallas
Responsible Management: Teaching Business and Organisation Sustainably

Författare: Birgitta Essén
Failing in a safe learning environment - using theatre pedagogy to prepare junior doctors for difficult patient encounters

Innehållsansvarig: Charlotte Sundström 31 augusti 2022

  • In English
  • Support och hjälpsidor
Logga in
  • Gemensam webbinloggning
  • Glöm tidigare val Externa användare
  • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Kontakta oss
  • Telefon, växel internt: 987
  • Telefon, växel externt: 018-471 00 00
  • Redaktionen
  • Registrator
  • Support
  • Tillgänglighetsredogörelse
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Fakturaadress
  •  
  • Vid en krissituation
  • Vid akut fara för liv, hälsa eller egendom ring SOS alarm (00) 112.
  • Vid allvarlig händelse, ring universitetets larmnummer 018‑471 25 00.
  • Checklista vid kris
Uppsala universitet använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om kakor.