Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter
För att skriva en slutrapport finns en mall för hur avrapporteringen går till.
Avrapporteringsmall
Nedan kan du se slutrapporterna från utvecklingsprojekten.
Slutrapport
Författare: Hans Lejdegård och Erika Weiberg, Webbaserad kursstruktur
Författare: Marta Holm, Tvärprofessionell studentdriven hälsomottagning
Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Examination av professionella färdigheter
Författare: Maria Swartling, Klinisk praktik på sjukhus
Författare: Emma Lundkvist, Övergång till betygskriterier
Författare: Éva Csató, Development of self-evaluation and self-improvement tests in teaching Turkish at Uppsala University
Författare: Reine Rydén, Bedömningskriterier på mastersprogrammet i ABM
Författare: Ida Bergström, Apotekspraktik
Författare: E. Andersson Sundén, P. Andersson, M. Skiba, A. Solders, Användandet av studentinteraktivitet i kursen energisystemfysik
Författare: M. Blom Johansson, N. Laurent, C. Olsson, Casearbete vid logopedprogrammet
Författare: Robert Malmgren, Stöd till lärare för att hantera kulturella och kunskapsmässiga skillnader i undervisningen
Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Utveckling av Peer Reviewing och Industry Reviewing som undervisningsmetoder
Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Digital kompetens och IKT i globala distribuerade projekt
Författare: J. Folkeryd, E. Berg, Å. af Geijerstam, Röda tråden- progression och lärande genom reflektion
Författare: K. Andreasen, L. Henriksson, L. Duda, E. Rosenberg, J. Samec, T. Edvinsson, En tvärvetenskaplig naturvetarkonferens
Författare: Anna Hedberg och Mia Furebring, Införande av strukturerad rondundervisning
Författare: Jörgen Bengtsson, Utveckling och implementering av en individuell PKPD-uppgift
Författare: Linn Areskoug och Ola Nordensfors, Muntlig examination vid lärarutbildningen
Författare: Eva Hagforsen, Interprofessionellt lärande med syfte att förbättra anhörighetsbemötandet
Författare: Erik Sahlée, Utvärdering av en Europeisk väderprognostävling inom meteorologiutbildningen
Författare: Tony Hansson, Biomedicinprogrammet vid Uppsala universitet
Författare: Jörgen Bengtsson, Ann-Marie Falk och Emma Lundkvist, RefSa - En programsammanhållande reflekterande seminarieserie
Författare: Lennart Rolandsson, Teknikvärderingar i samhället
Författare: Mats Daniels, Åsa Cajander, Nanna Kjellin Lagerkvist och Elin Parsjö, Kompetensutveckling i projektkurser, bilaga Kompetensutveckling i projektkurser
Författare: S. Korn, K. Staffas, Uppsala universitet och D. Varagnolo, E. Fjällström, Luleå universitet, Developing a Concept Inventory Tool for Engineering (CITE) Final Report
Författare: Peeter Maandi och David Jansson
Progression, metod och utvärdering
Författare: Tünde Blomqvist
Blended learning och flipped classroom som pedagogiska metoder av kursen Ungernskunskap
Författare: Linn Areskoug
Berättelser i teori och praktik
Författare: Miriam Thegel
Peer Observation of Teaching: Ett auskultationsprojekt vid institutionen för moderna språk
Författare: Jan Hjalmarsson
Blended learning - pedagogiskt utvecklingsarbete inom masterprogrammet i ABM
Författare: Ida Lidegran
Bedömningsmatriser i den nya lärplattformen Studium
Författare: Tomas Guvå
Samarbetsprojekt för ny kurs i Samhällskunskap AB, Nationalekonomi 15 hp
Bilaga 5, Bilaga 6, Bilaga 7
Författare: Stina Hallsén, Malena Lidar, Lars Weiselius
Fyra former av återkoppling
Författare: Isabelle Nesterud
E-lärande och informationskompetens på avancerad nivå
Författare: Agneta Andersson och Paulina Nowicka
Funktionella kursvärderingar med students lärande i centrum
Författare: Monica Blom Johansson
Systematisk grupphandledning vid examensarbeten vid forskningsenheten logopedi
Författare: Nataša Sladoje
Computer assisted image analysis education in the era of deep learning and artificial intelligence – challenges and opportunities
Författare: Cecilia Aneer
Filmer som pedagogiska redskap i praktisk hantverksundervisning
Författare: Katarina Westerlund
Hållbar religionsvetenskaplig utbildning
Författare: Jonas Hultin Rosenberg
Utveckling av undervisningen i att skriva vetenskapligt på Statskunskap A
Författare: Pao Kao, Wensong Bai, James Ellis
Redevelopment of the Course “Communication in English” for the Chinese Master Students in the Department of Business Studies
Författare: Maria Engström
Avancerad nivå i slaviska språk; utbildningsförnyelse
Författare: Tünde Blomqvist
Studentaktivering på distansundervisning i (ungersk) skönlitteratur
Författare: Christer Larsson, Clelia La Monica
English for Specific Purposes for Students of Law/Economics
Författare: Johan Forslund
Tillämpning av kraftelektronik i konkreta situationer
Författare: Daniel Mossberg och Ben Owen
Student-reflection on learning before embarking on an interdisciplinary matter program
Författare: Paul de Roos
Utveckling av omvänt klassrum i neurologi
Författare: Gabriella Andersson, Davide Ragazzone och Andreas Lindblad
Laborationer med mersmak - resonera, utföra, analysera
Författare: André Teixeira, Steffi Knorn och Kjell Staffas
Knowledge ladders
Författare: Johan Lyhagen
Studentaktiverande lärande genom R: Införande av Shiny-appar
Författare: Filip Malmberg och Ida-Maria Sintorn
Utveckling av ett nytt kursformat: Projektkurs inom det nya masterprogrammet i bildanalys och maskininlärning
Författare: Malin Wohlert
Kommunicera mer! Ett pedagogiskt utvecklingsprojekt för student- och lärarcentrerad undervisning inom Hållfasthetslära
Författare: Mattias Weiszflog och Inga Goetz
Improved integration of laboratories into the Bachelors´ Programme in Physics
Författare: Erik Jansson
Studentstyrda laborationer: experimenten i centrum
Författare: Johan Kreuger och Olle Eriksson
Framtidens anatomiundervisning: tillverkning av avancerade 3D-skrivna anatomiskt korrekta modeller
Bilaga utvärdering
Författare: Anne Berman
Digital psykologi och praktik
Författare: Josef Pallas
Responsible Management: Teaching Business and Organisation Sustainably
Författare: Birgitta Essén
Failing in a safe learning environment - using theatre pedagogy to prepare junior doctors for difficult patient encounters