Lokaler
Att tänka på vid flytt av kontor
Fastighetsservice erbjuder flytthjälp gäller inom Engelska parken.
Institutionen utser en flyttansvarig som står för kontakten med intendenturen. Kontakta vaktm@kvk.uu.se med nödvändig information (se nedan) i så god tid som möjligt så att fastighetsservice kan planera in när flytten ska genomföras.
Institution
Flyttansvarig på institutionen avgör:
- I vilken ordning flyttarna verkställs.
- Inom vilken tidsrymd flytten skall ske. (inom 1 vecka eller 2 veckor eller ännu längre)
- Om det behövs flyttstäd. Intendenturen hjälper till med kontakten med lokalvården.
- Om datorer skall flyttas. Intendenturen samordnar detta med UIT.
Flytt av telefon ansvarar institutionen själv för.
Efter flytten skall rummet ha en standardmöblering beroende på hur många personer rummet är gjort för. Den ska innehålla hyllor, skrivbord, stol, hurts, lampa (detta för att nästa hyresgäst lätt ska kunna flytta in).
Rumsinnehavare
Flyttlådor tillhandahålls vid intendenturen på begäran och återlämnas till intendenturen efter flytten.
Böcker behöver inte packas då vi använder speciella vagnar för flytt av dessa.
Rumsinnehavaren packar ner sina saker på skrivbord (utom dator) och tömmer hurtsar. Även alla privata saker packas av rumsinnehavaren. (såsom skor, kläder, blommor osv)
Märk även upp eventuella tavlor eller andra utsmyckningar som ska flyttas.
(Om det är Konst från Universitetssamlingarna så måste arkivarie kontaktas)
Kom ihåg att inte packa lådorna så att de blir för tunga.
Grovstädning utförs av rumsinnehavaren innan flytt (tömma skräp man samlat på sig).
Returpapperstunnor tillhandahålls vid intendenturen.