Kontakta verksamhetsnära IT-stöd
Sedan hösten 2019 är universitetets IT-verksamhet samlad i en avdelning, Universitetsgemensam IT (UIT).
UIT finns över hela universitetet. För IT-support, felanmälan, beställningar och frågor, kontakta i första hand verksamhetsnära IT-stöd på campus.
UIT arbetar med gemensam ärendehantering för att se till att du får hjälp så snabbt som möjligt och fördelar frågor och arbete inom avdelningen.
Se listan nedan för att hitta kontaktinformation till verksamhetsnära IT-stöd:
Campusområde | E-postadress | Telefon |
---|---|---|
Blåsenhus | 018-471 44 00 | |
BMC | 018-471 44 00 | |
EBC | 018-471 44 00 | |
Ekonomikum | 018-471 44 00 | |
Engelska parken | 018-471 44 00 | |
Gamla torget | 018-471 33 38 | |
Gotland | 0498-10 82 02 | |
Polacksbacken | 018-471 44 00 | |
Rudbeck | 018-471 48 07 | |
Segerstedt | 018-471 44 00 | |
Universitetsbiblioteket | 018-471 44 00 | |
Övriga arbetsplatser anslutna | 018-471 44 00 |
Är din arbetsplats eller motsvarande inte listad ovan? Kontakta IT-servicedesk via servicedesk@uu.se eller ring 018-471 44 00.
Guider och information om universitetets IT-tjänster finns här på Medarbetarportalen under ”Stöd och service/IT och telefoni”.