Administrativa system vid Uppsala universitet
De administrativa systemen är vanligtvis fristående verktyg som inte har någon gemensam inloggning utan administreras av egna administratörer. Här finner du information om de mest använda systemen vid universitetet.
På startsidan under System finner du under kugghjulet alla system som finns samlade i Medarbetarportalen. Välj dina favoriter där så syns dessa system överst i listan på startsidan!
- Active Directory - behörigheter m.m. för AD
- Adobe Connect - e-möten
- Akka - katalog- och behörighet
- Arvodesbanken - elektroniskt arkiv med alla utbetalda arvoden
- Disa - bibliotekskatalog (e-post)
- Diva - publikationsdatabas
- Easit - ärendehantering
- Edgar - hantering av rekryteringsbeslut (t o m 2020-01-31)
- eduPrint - utskrifter, kopiering och skanning
- ELN (LabNotes) - elektronisk labbjournal
- Glis - ledningsinformation
- InfoGlue - webbpublicering
- Kursportal - Teologiska institutionen
- Kurt - enkätverktyg
- Ladok - studieadministrativt system
- Lönerevision - för hantering av lönebud
- NyA - gemensam antagning (e-post)
- Medarbetarportalen
- MoveOn - utbytesavtal
- Ping Pong - lärplattform
- PPS Online - projektstyrning
- Primula - personal- och löneadministration
- Primula webb
- Raindance - ekonomisystem
- Selma - utbildningsdatabas
- Sesam/Integra - passagesystem
- Studentportalen
- Sympa - e-postlistor
- TimeEdit – Schemaläggning (e-post)
- TSM - backupsystem (e-post)
- Urkund - plagiatkontroll
- UUplus - planering och uppföljning
- Varbi - stöd för rekrytering
- VFU-portalen
- W3D3 - diarieföring
Har du problem med något av systemen bör du vända dig direkt till systemägaren. Systemen hanteras i regel inte av universitetets centrala IT-servicedesk, men vissa av systemen använder sig av Gemensam webbinloggning och har du frågor som rör just Gemensam webbinloggning-konto, står
IT Servicedesk till tjänst med hjälp kring detta.