Hoppa till huvudinnehållet

Du besöker just nu Medarbetarportalen utan att vara inloggad. Logga in så får du tillgång till personanpassat material. Logga in Externa användare Glöm tidigare val

  • Student
  • Medarbetare
  • Alumn
  • Press
Support / Hjälpsidor
Uppsala universitet
  • In English
  • Logga in
    • Gemensam webbinloggning
    • Glöm tidigare val Externa användare
    • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Uppsala universitet
  • MP Start
  • Din anställning
    • Allt om din lön
    • Arbetstagarorganisationer
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö och lika villkor
    • Din anställning upphör
    • Bisysslor
    • Friskvård
    • Företrädesrätt till högre sysselsättningsgrad
    • Förmåner
    • Försäkringar
    • Föräldraledighet och VAB
    • Introduktion för nyanställda
    • Karriär
    • Kollektivavtal/MBL-förhandling
    • Kompetensutveckling
    • Lär känna ditt universitet
    • Nätverk
    • Pension
    • Semester
    • Sjuk- och friskanmälan
    • Övriga ledigheter
  • Stöd och service
    • Inköp och upphandling
    • Blanketter, mallar och verktyg
    • Campusområden/institutioner m.m.
    • Dataskyddsförordningen
    • Diarieföring & arkivering
    • Ekonomi
    • Försäkringar
    • Handböcker
    • Internationalisering
    • IT och telefoni
    • Juridik
    • Kommunikation
    • Kompetensförsörjning, rekrytering och befordran
    • Konferens och resfria möten
    • Kris och krisstöd
    • Lokaler
    • Miljöarbete
    • Resor
    • Studentrekrytering
    • Säkerhet
    • Uppdragsutbildning
  • Forska
    • Avtal
    • EU:s ramprogram
    • Forskarutbildning
    • Forskningsetik
    • Forskningsdata
    • Forskarnätverk
    • Geodata och GIS
    • Infrastruktur och resurser
    • Kommunicera din forskning
    • Publicera och registrera
    • Rådet för forskning
    • Innovationsstöd
    • Stöd för samverkan
    • Utvärderingar
    • Uppsala universitets forskarhandbok
  • Undervisa
    • Distansundervisning
    • E-lärande
    • Juridik och regelverk
    • Konferenser, kurser och seminarier
    • Kvalitet och utvärdering
    • Läsår, terminer och perioder
    • Pedagogisk utveckling
    • Rådet för utbildning
    • Språkverkstaden för lärare
    • Studieadministration
    • Stöd och service till lärare
    • Stöd och service till studenter
    • Utbildningens ramar
    • Utbildningsutbud
  • Vårt UU
    • Akademiska traditioner
    • Alumnverksamhet
    • Donationer och sponsring
    • Internationella nätverk
    • Kalendarium
    • Mål och strategier
    • Lediga jobb
    • Organisation och styrning
    • Projekt och verksamhetsutveckling
  • Katalogen
  • MP Start
  • Din anställning
  • Stöd och service
  • Forska
  • Undervisa
  • Vårt UU
  • Katalogen
!
Support och hjälpsidor
  • Stöd och service/
  • Internationalisering/
  • Internationalisering på hemmaplan/
  • BIP-finansiering/
  • Gå till Stöd och service Internationalisering
    • In/utresande studenter
    • Utlandsmöjligheter
    • Internationalisering på hemmaplan
      • BIP-finansiering
    • Internationella samarbetsavtal
    • Inkommande personal

Erasmus+ funding for Blended Intensive Programmes

Detta innehåll finns inte på svenska, därför visas den engelska versionen.

Erasmus + funding for Blended Intensive Programmes

Below, you will find information about the call for stimulus funds to departments at Uppsala University for activities related to organise Blended Intensive Programmes.

What are Blended Intensive Programmes (BIP)?

The organisational funds can be used for organising Blended Intensive Programmes. Blended Intensive Programmes (BIP) are short, blended programmes that combine a physical mobility with a virtual learning component. It can be organised for student mobility or traineeships, but also staff mobility. The aim of Blended Intensive Programmes is to encourage students with fewer possibilities to participate in mobility activities and to encourage the process of internationalisation at home. Blended intensive course can be a good platform for exchanging ideas and interaction between local and international students. The cooperation between a minimum of three Higher Education Institutions (HEI) must be supported by an inter-institutional agreement. More information on Blended Intensive Programmes including examples can be found in Blended mobility implementation guide and Higher Education Mobility Handbook.

About the call

Uppsala University is making available funds for five contributions equal to a minimum of € 6,000 and maximum of € 8,000 each to cover the organisational costs necessary for the planning and implementation of each Blended Intensive Programme. Organisational support for the blended intensive programme is based on the reported number of participants (learners on blended mobility activity) actually having taken part in the blended intensive programme. The organisational support sum for the programmes is calculated as 400 EUR per participant, with a minimum of 15 participants (i.e. a minimum of 6,000 EUR), up to a total of 8,000 EUR (i.e. the funding is capped with 20 participants).

Deadline for application is 30 June 2023 and the application concerns activities that finish before 31 July 2024.

 

Note that it is up to the departments to appoint one person as Blended Intensive Programme coordinator. The Unit for Internalisation serves as a connection towards the Swedish Council for Higher Education (UHR), gives advice and support and reports on achivements in terms of funding in the final beneficiary report. 

How to apply

The application must be submitted via MoveOn no later than 30 June 2023. Before you apply, you may benefit from reading call for stimulus funds to departments at Uppsala University in its entirety. Note that you can apply for only one BIP within one project call.

 

The application consists of the following parts:

  1. Section 1 – Information about the partnership. Each BIP must be designed and built by at least three Higher Education Institutions (HEI) holding Erasmus Charter for Higher Education (ECHE) from at least three countries participating in the Erasmus Program as Programme Countries or countries associated to the Programme.
  2. Section 2 – Information regarding organisation aspects of the project (for example duration, venue and implementation period.)
  3. Section 3 – A description of the activity. Describe the programme and its objectives, the roles and contributions of the partners in the project, the methodologies used and the expected learning/training outcomes. Also add a short description about how you plan to follow up the activity, its impact, dissemination and sustainability.

Contact

If you have problems or questions about the application, contact erasmus@uu.se.

Innehållsansvarig: erasmus@uu.se 28 mars 2023

  • In English
  • Support och hjälpsidor
Logga in
  • Gemensam webbinloggning
  • Glöm tidigare val Externa användare
  • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Kontakta oss
  • Telefon, växel internt: 987
  • Telefon, växel externt: 018-471 00 00
  • Redaktionen
  • Registrator
  • Visselblåsarfunktion
  • Support
  • Tillgänglighetsredogörelse
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Fakturaadress
  •  
  • Vid en krissituation
  • Vid akut fara för liv, hälsa eller egendom ring SOS alarm (00) 112.
  • Vid allvarlig händelse, ring universitetets larmnummer 018‑471 25 00.
  • Checklista vid kris
Uppsala universitet använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om kakor.