Ekonomisystemet Raindance
Uppsala universitet använder ekonomisystemet Raindance. Avdelningen för ekonomi och upphandling (AEU) är ansvarig för att systemet på ett kostnadseffektivt sätt ska tillgodose universitetets behov av ekonomisk redovisning för planering, styrning och uppföljning på såväl central som lokal nivå.
AEU har ansvaret för systemförvaltningen avseende på applikation, användarstöd, utbildning, behörighet, användardokumentation och systemdokumentation.
Vi som arbetar med förvaltningen av systemet är Edrun Eriksson, Maud Tellström, Mattias Bäck och Anders Westin.
Raindance
Raindance består av de funktioner som anges i nedanstående lista.
Raindance
- Budget & Prognos
- Bokföringsorder
- Kund-och leverantörsreskontra
- Anläggningsregister
- Projektmodul
- Beslutsstöd
- Huvudbok
- Rapporter och uppföljning
- Bokslutsportal
Hur du får tillgång och loggar in i systemet kan du läsa om på sidan Inloggning Raindance.
Information om utbildning i ekonomisystemet kan du läsa om på sidan Ekonomiadministrativ utbildning.
Raindance t.o.m. 2017
Ekonomisystemet avser bokfröingsåren 1994-2017 och är uppdelad i tre företag.
Här ser du vilka perioder som finns i vilket företag:
- Företag 100 period 1994-07-01--2000-12-31
- Företag 500 period 2001-01-01--2008-12-31
- Företag 600 period 2009-01-01—2017-12-31
Systemet är endast öppet för informationsuttag och består av de funktioner som anges i nedanstående lista.
Raindance
- Bokföringsorder
- Kund- och leverantörsreskontra
- Internfakturering
- Anläggningsregister
- Beslutsstöd
- Huvudbok
- Rapporter och uppföljning
Hur du får tillgång och loggar in i systemet kan du läsa om på sidan Inloggning Raindance t o m 2017.