Hoppa till huvudinnehållet
Du besöker just nu Medarbetarportalen utan att vara inloggad. Logga in så får du tillgång till personanpassat material. Logga in Externa användare Glöm tidigare val
  • Student
  • Medarbetare
  • Alumn
  • Press
Support / Hjälpsidor
Uppsala universitet
  • In English
  • Logga in
    • Gemensam webbinloggning
    • Glöm tidigare val Externa användare
    • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Uppsala universitet
  • MP Start
  • Din anställning
    • Allt om din lön
    • Arbetstagarorganisationer
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö och lika villkor
    • Din anställning upphör
    • Bisysslor
    • Friskvård
    • Företrädesrätt till högre sysselsättningsgrad
    • Förmåner
    • Försäkringar
    • Föräldraledighet och VAB
    • Introduktion för nyanställda
    • Karriär
    • Kollektivavtal/MBL-förhandling
    • Kompetensutveckling
    • Lär känna ditt universitet
    • Nätverk
    • Pension
    • Semester
    • Sjuk- och friskanmälan
    • Övriga ledigheter
  • Stöd och service
    • Inköp och upphandling
    • Blanketter, mallar och verktyg
    • Campusområden/institutioner m.m.
    • Dataskyddsförordningen
    • Diariet - W3D3
    • Ekonomi
    • Försäkringar
    • Handböcker
    • Internationalisering
    • IT och telefoni
    • Juridik
    • Kommunikation
    • Kompetensförsörjning, rekrytering och befordran
    • Konferens och resfria möten
    • Kris och krisstöd
    • Lokaler
    • Miljöarbete
    • Resor
    • Studentrekrytering
    • Säkerhet
  • Forska
    • Avtal
    • EU:s ramprogram
    • Forskarutbildning
    • Forskningsetik
    • Forskningsdata
    • Forskarnätverk
    • Geodata och GIS
    • Infrastruktur och resurser
    • Kommunicera din forskning
    • Publicera och registrera
    • Rådet för forskning
    • Stöd för innovation och samverkan
    • Utvärderingar
    • Uppsala universitets forskarhandbok
  • Undervisa
    • Corona
    • Distansundervisning
    • E-lärande
    • Juridik och regelverk
    • Konferenser, kurser och seminarier
    • Kvalitet och utvärdering
    • Läsår, terminer och perioder
    • Pedagogisk utveckling
    • Rådet för utbildning
    • Språkverkstaden för lärare
    • Studieadministration
    • Studentportalen
    • Stöd och service till lärare
    • Stöd och service till studenter
    • Utbildningens ramar
    • Utbildningsutbud
  • Vårt UU
    • Akademiska traditioner
    • Alumnverksamhet
    • Centralarkivet
    • Donationer och sponsring
    • Kalendarium
    • Mål och strategier
    • Lediga jobb
    • Organisation och styrning
    • Projekt och verksamhetsutveckling
    • Med anledning av kriget i Ukraina
  • Katalogen
  • MP Start
  • Din anställning
  • Stöd och service
  • Forska
  • Undervisa
  • Vårt UU
  • Katalogen
!
Support och hjälpsidor
  • Din anställning/
  • Arbetsmiljö och lika villkor/
  • Arbetsmiljö och lika villkor A-Ö/
  • Företagshälsovård/
  • Rådgivning och tidsbokning/
  • Gå till Anställning Arbetsmiljö och lika villkor
    • Systematiskt arbetsmiljö- och likavillkorsarbete

Rådgivning och tidsbokning

Tidsbokning, av- och ombokning

Boka tid för besök
 

Varje medarbetare har möjlighet att på eget initiativ kontakta och besöka psykolog/beteendevetare hos företagshälsan vid arbetsrelaterad ohälsa, utan att i förväg samråda med och få ett godkännande från prefekt/motsvarande. Dessa besök kallas för anonyma besök. Varje medarbetare har möjlighet att boka två anonyma besök per år.

Vid bokning, tydliggör att det handlar om ett anonymt besök. 

Övriga besök och besök som genomförs inom ramen för rehabilitering bokas först efter samråd med och godkännande av prefekt/motsvarande. Besöket bokas i första hand av prefekt/motsvarande eller HR. Medarbetaren kan själv boka tid för besök, förutsatt att det finns ett tydligt godkännande från prefekt/motsvarande.

Ange tydligt vid bokning av besök om det är någon annan än beställaren som återkopplingen ska göras till.     

Om samtal önskas genomföras på engelska, ange det redan vid bokningen!

Företagshälsan ska vid önskemål kunna erbjuda en besökstid inom tio arbetsdagar från beställningen. Det gäller för samtliga kompetenser.

Vid bokning via formulär på hemsidan skickas en bekräftelse via email. Kallelse skickas inom två arbetsdagar från det att beställningen har gjorts. Det finns möjlighet att få en påminnelse via email/sms, 40 - 36 timmar före bokat besök.
 

Bokning av besök i Uppsala och Visby (observera att även besök hos Avonova i Visby bokas enligt nedan)

  • Tidsbokning, via telefon 0771-23 00 00 (vardagar kl 7.30-17)
  • Tidsbokning, via epost-formulär
    I formuläret står det att "Kostnadsställe" ska fyllas i. Eftersom denna uppgift redan ligger i systemet behöver det inte fyllas i (fältet kan markeras med -). Om ni fyller i kostnadsställe är det alltid det egna kostnadsstället som ska fyllas i, även om tjänsten ska betalas av HR-avdelningen.
    Vid anonyma besök behöver endast Personnummer (medarbetare), Namn (medarbetare), Ort, E-post (medarbetare), Telefon (medarbetare), Företagsnamn samt Bokningsmeddelande fyllas i. Övriga fält kan markeras med -

Bokning av (och ombokning till) besök online och via telefon
 

Beställning av övriga tjänster

Beställning av företagshälsans övriga tjänster görs av prefekt/motsvarande eller HR via formulär "Kontakta oss" på hemsidan. Previa kommer därefter att ta kontakt för diskussion kring förfrågan.
 

Ombokning/avbokning av besök

  • Om-/avbokning, via telefon 0771-23 00 00 (vardagar kl 7.30-17)
  • Om-/avbokning, via epost-formulär (bekräftelse skickas)

Universitetet debiteras för uteblivna besök och för besök som avbokas senare än 24 timmar före det avtalade besöket. Det gäller såväl enskilda besök för medarbetare som rehabiliteringsmöten. Det är därför viktigt att avbokning/ombokning av besök görs i god tid.

Innehållsansvarig: Karin Karlström 03 juni 2022

  • In English
  • Support och hjälpsidor
Logga in
  • Gemensam webbinloggning
  • Glöm tidigare val Externa användare
  • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Kontakta oss
  • Telefon, växel internt: 987
  • Telefon, växel externt: 018-471 00 00
  • Redaktionen
  • Registrator
  • Support
  • Tillgänglighetsredogörelse
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Fakturaadress
  •  
  • Vid en krissituation
  • Vid akut fara för liv, hälsa eller egendom ring SOS alarm (00) 112.
  • Vid allvarlig händelse, ring universitetets larmnummer 018‑471 25 00.
  • Checklista vid kris
Uppsala universitet använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om kakor.