Tidsbokning, av- och ombokning
Boka tid för besök
Varje medarbetare har möjlighet att på eget initiativ kontakta och besöka psykolog/beteendevetare hos företagshälsan vid arbetsrelaterad ohälsa, utan att i förväg samråda med och få ett godkännande från prefekt/motsvarande. Dessa besök kallas för anonyma besök. Varje medarbetare har möjlighet att boka två anonyma besök per år.
Vid bokning, tydliggör att det handlar om ett anonymt besök.
Övriga besök och besök som genomförs inom ramen för rehabilitering bokas först efter samråd med och godkännande av prefekt/motsvarande. Besöket bokas i första hand av prefekt/motsvarande eller HR. Medarbetaren kan själv boka tid för besök, förutsatt att det finns ett tydligt godkännande från prefekt/motsvarande.
Ange tydligt vid bokning av besök om det är någon annan än beställaren som återkopplingen ska göras till.
Om samtal önskas genomföras på engelska, ange det redan vid bokningen!
Företagshälsan ska vid önskemål kunna erbjuda en besökstid inom tio arbetsdagar från beställningen. Det gäller för samtliga kompetenser.
Vid bokning via formulär på hemsidan skickas en bekräftelse via email. Kallelse skickas inom två arbetsdagar från det att beställningen har gjorts. Det finns möjlighet att få en påminnelse via email/sms, 40 - 36 timmar före bokat besök.
Bokning av besök i Uppsala och Visby (observera att även besök hos Avonova i Visby bokas enligt nedan)
- Tidsbokning, via telefon 0771-23 00 00 (vardagar kl 7.30-17)
- Tidsbokning, via epost-formulär
I formuläret står det att "Kostnadsställe" ska fyllas i. Eftersom denna uppgift redan ligger i systemet behöver det inte fyllas i (fältet kan markeras med -). Om ni fyller i kostnadsställe är det alltid det egna kostnadsstället som ska fyllas i, även om tjänsten ska betalas av HR-avdelningen.
Vid anonyma besök behöver endast Personnummer (medarbetare), Namn (medarbetare), Ort, E-post (medarbetare), Telefon (medarbetare), Företagsnamn samt Bokningsmeddelande fyllas i. Övriga fält kan markeras med -
Bokning av (och ombokning till) besök online och via telefon
Beställning av övriga tjänster
Beställning av företagshälsans övriga tjänster görs av prefekt/motsvarande eller HR via formulär "Kontakta oss" på hemsidan. Previa kommer därefter att ta kontakt för diskussion kring förfrågan.
Ombokning/avbokning av besök
- Om-/avbokning, via telefon 0771-23 00 00 (vardagar kl 7.30-17)
- Om-/avbokning, via epost-formulär (bekräftelse skickas)
Universitetet debiteras för uteblivna besök och för besök som avbokas senare än 24 timmar före det avtalade besöket. Det gäller såväl enskilda besök för medarbetare som rehabiliteringsmöten. Det är därför viktigt att avbokning/ombokning av besök görs i god tid.