Hoppa till huvudinnehållet
Du besöker just nu Medarbetarportalen utan att vara inloggad. Logga in så får du tillgång till personanpassat material. Logga in Externa användare Glöm tidigare val
  • Student
  • Medarbetare
  • Alumn
  • Press
Support / Hjälpsidor
Uppsala universitet
  • In English
  • Logga in
    • Gemensam webbinloggning
    • Glöm tidigare val Externa användare
    • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Uppsala universitet
  • MP Start
  • Din anställning
    • Allt om din lön
    • Arbetstagarorganisationer
    • Arbetstid
    • Arbetsmiljö och lika villkor
    • Din anställning upphör
    • Bisysslor
    • Friskvård
    • Företrädesrätt till högre sysselsättningsgrad
    • Förmåner
    • Försäkringar
    • Föräldraledighet och VAB
    • Introduktion för nyanställda
    • Karriär
    • Kollektivavtal/MBL-förhandling
    • Kompetensutveckling
    • Lär känna ditt universitet
    • Nätverk
    • Pension
    • Semester
    • Sjuk- och friskanmälan
    • Övriga ledigheter
  • Stöd och service
    • Inköp och upphandling
    • Blanketter, mallar och verktyg
    • Campusområden/institutioner m.m.
    • Dataskyddsförordningen
    • Diariet - W3D3
    • Ekonomi
    • Försäkringar
    • Handböcker
    • Internationalisering
    • IT och telefoni
    • Juridik
    • Kommunikation
    • Kompetensförsörjning, rekrytering och befordran
    • Konferens och resfria möten
    • Kris och krisstöd
    • Lokaler
    • Miljöarbete
    • Resor
    • Studentrekrytering
    • Säkerhet
  • Forska
    • Avtal
    • EU:s ramprogram
    • Forskarutbildning
    • Forskningsetik
    • Forskningsdata
    • Forskarnätverk
    • Geodata och GIS
    • Infrastruktur och resurser
    • Kommunicera din forskning
    • Publicera och registrera
    • Rådet för forskning
    • Stöd för innovation och samverkan
    • Utvärderingar
    • Uppsala universitets forskarhandbok
  • Undervisa
    • Corona
    • Distansundervisning
    • E-lärande
    • Juridik och regelverk
    • Konferenser, kurser och seminarier
    • Kvalitet och utvärdering
    • Läsår, terminer och perioder
    • Pedagogisk utveckling
    • Rådet för utbildning
    • Språkverkstaden för lärare
    • Studieadministration
    • Studentportalen
    • Stöd och service till lärare
    • Stöd och service till studenter
    • Utbildningens ramar
    • Utbildningsutbud
  • Vårt UU
    • Akademiska traditioner
    • Alumnverksamhet
    • Centralarkivet
    • Donationer och sponsring
    • Kalendarium
    • Mål och strategier
    • Lediga jobb
    • Organisation och styrning
    • Projekt och verksamhetsutveckling
    • Med anledning av kriget i Ukraina
  • Katalogen
  • MP Start
  • Din anställning
  • Stöd och service
  • Forska
  • Undervisa
  • Vårt UU
  • Katalogen
!
Support och hjälpsidor
  • Din anställning/
  • Manualer - Anställning/
  • Ärendesökning i Primula webb, egna ärenden/

Ärendesökning i Primula webb, egna ärenden

Ärendesökning i Primula webb, egna ärenden

1. Välj ”Min sida” och därefter ”Mina ärenden”

2. Pågående ärenden syns nu nedanför urvalsfälten utan att en sökning behöver göras 
Du kan i den här vyn se t.ex. ärendetyp, ärende-ID och vem som handlägger ärendet just nu. Välj ”Visa detaljer” för att titta på ärendet, du kan dock inte ändra i ärendet här, läs mer under steg 6.

3. Gör urval för att söka bland avslutade ärenden och välj ”Sök”
Gör urval på ”Ärende-id” och/eller ”Typ av ärende”, ange även sökperiod (högst 60 dagar). Observera att sökperioden avser datum för när ärendet attesterades/avslutades. Markera ”Arkivsökning”. Välj därefter ”Sök”.

4. Nu syns en generell info på typ av ärende, period, ärende-ID m.m., du kan även se vem som har handlagt ärendet sist och vilket beslut som togs.

Exempel;

 

5. Välj ”Visa detaljer” om du vill titta på ärendet
Här kan du titta på hur ärendet såg/ser ut, göra en beräkning för att se resultat om ärendet innehåller belopp och t.ex. skriva ut en blankett om en sådan finns kopplad till ärendet genom att välja hämta och klicka på den blå länken längst ner i ärendet.

Du kan dock inte skicka eller göra ändringar i ärendet här. Om ärendet är pågående måste du välja aktuellt menyalternativ under ”Min sida” och skicka eller göra ändringar i ärendet där istället. 

Du kan även titta på ett bifogat dokument, tex ett kvitto som är bifogat till ärendet. Klicka på den blå länken avs. aktuellt bifogat dokument under "Bilagor" längst ner i ärendet.

https://mp.uu.se/documents/432512/351107673/5.+Titta+p%C3%A5+bifogat+dokument.png/39792a62-641f-8e87-e114-a694b8ee5ab2?t=1594296387921

 

6. Kopiera ett ärende
I vissa fall kan du kopiera ett ärende, t.ex. om du har skickat ett timersättningsärende till en felaktig institution/motsv, eftersom det inte går att styra om ärendet till den korrekta institutionen/motsv kan du istället välja att kopiera ärendet och skicka kopian till rätt orgenhet. Välj ”Kopiera ärende” och logga ut och in igen i Primula webb. Du kan nu hitta det kopierade ärendet under ”Min sida” och aktuellt menyalternativ, om det gäller en timersättning hittar du det under ”Timersättning”.

Kontaktuppgifter

Vid frågor vänligen kontakta: Löneenheten

Publicerad: 09 juli 2020

  • In English
  • Support och hjälpsidor
Logga in
  • Gemensam webbinloggning
  • Glöm tidigare val Externa användare
  • Osäker på vad du ska logga in som?
  • Kontakta oss
  • Telefon, växel internt: 987
  • Telefon, växel externt: 018-471 00 00
  • Redaktionen
  • Registrator
  • Support
  • Tillgänglighetsredogörelse
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Fakturaadress
  •  
  • Vid en krissituation
  • Vid akut fara för liv, hälsa eller egendom ring SOS alarm (00) 112.
  • Vid allvarlig händelse, ring universitetets larmnummer 018‑471 25 00.
  • Checklista vid kris
Uppsala universitet använder kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera bra för dig. Läs mer om kakor.