För att underlätta arbetet för den personal som hanterar kurs- och studieadministration erbjuds flera introduktionstillfällen till de nya verktygen på cirka 1 timme som omfattar:
• information om registrering, studentkonton samt information till reserver och villkorligt antagna
• redigering av institutionernas information till studenter
• institutionsmeddelanden till studenter
Introduktionen ges gemensamt av applikationsstöd vid universitetsgemensam IT tillsammans med studentavdelningen och kommunikationsavdelningen. Ingen anmälan krävs. Introduktionen sker via Zoom:
- extrainsatt introduktionstillfälle torsdag 17 juni kl. 15.00-16.00 - Länk till mötet i zoom
I direkt anslutning till introduktionstillfället kommer möjlighet finnas till användarstöd via zoom. Möjlighet till stöd kommer även finnas på öppna verkstaden på onsdagar kl. 14-16. Användarstöd kommer också att svara på frågor via servicedesk@uu.se
Guider och manualer hittar du här.
Ansök om behörighet för att redigera studieinformation på institutionsnivå via https://use-uu-prod.sitevision.se/