This information is not available in English. Now showing the Swedish version.
Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter
För att skriva en slutrapport finns en mall för hur avrapporteringen går till.
Avrapporteringsmall
Nedan kan du se slutrapporterna från utvecklingsprojekten.
Slutrapport
Författare: Hans Lejdegård och Erika Weiberg, Webbaserad kursstruktur
Författare: Marta Holm, Tvärprofessionell studentdriven hälsomottagning
Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Examination av professionella färdigheter
Författare: Maria Swartling, Klinisk praktik på sjukhus
Författare: Emma Lundkvist, Övergång till betygskriterier
Författare: Éva Csató, Development of self-evaluation and self-improvement tests in teaching Turkish at Uppsala University
Författare: Reine Rydén, Bedömningskriterier på mastersprogrammet i ABM
Författare: Ida Bergström, Apotekspraktik
Författare: E. Andersson Sundén, P. Andersson, M. Skiba, A. Solders, Användandet av studentinteraktivitet i kursen energisystemfysik
Författare: M. Blom Johansson, N. Laurent, C. Olsson, Casearbete vid logopedprogrammet
Författare: Robert Malmgren, Stöd till lärare för att hantera kulturella och kunskapsmässiga skillnader i undervisningen
Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Utveckling av Peer Reviewing och Industry Reviewing som undervisningsmetoder
Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Digital kompetens och IKT i globala distribuerade projekt
Författare: J. Folkeryd, E. Berg, Å. af Geijerstam, Röda tråden- progression och lärande genom reflektion
Författare: K. Andreasen, L. Henriksson, L. Duda, E. Rosenberg, J. Samec, T. Edvinsson, En tvärvetenskaplig naturvetarkonferens
Författare: Anna Hedberg och Mia Furebring, Införande av strukturerad rondundervisning
Författare: Jörgen Bengtsson, Utveckling och implementering av en individuell PKPD-uppgift
Författare: Linn Areskoug och Ola Nordensfors, Muntlig examination vid lärarutbildningen
Författare: Eva Hagforsen, Interprofessionellt lärande med syfte att förbättra anhörighetsbemötandet
Författare: Erik Sahlée, Utvärdering av en Europeisk väderprognostävling inom meteorologiutbildningen
Författare: Tony Hansson, Biomedicinprogrammet vid Uppsala universitet
Författare: Jörgen Bengtsson, Ann-Marie Falk och Emma Lundkvist, RefSa - En programsammanhållande reflekterande seminarieserie
Författare: Lennart Rolandsson, Teknikvärderingar i samhället
Författare: Mats Daniels, Åsa Cajander, Nanna Kjellin Lagerkvist och Elin Parsjö, Kompetensutveckling i projektkurser, bilaga Kompetensutveckling i projektkurser
Författare: S. Korn, K. Staffas, Uppsala universitet och D. Varagnolo, E. Fjällström, Luleå universitet, Developing a Concept Inventory Tool for Engineering (CITE) Final Report
Författare: Peeter Maandi och David Jansson
Progression, metod och utvärdering
Författare: Tünde Blomqvist
Blended learning och flipped classroom som pedagogiska metoder av kursen Ungernskunskap
Författare: Linn Areskoug
Berättelser i teori och praktik
Författare: Miriam Thegel
Peer Observation of Teaching: Ett auskultationsprojekt vid institutionen för moderna språk
Författare: Jan Hjalmarsson
Blended learning - pedagogiskt utvecklingsarbete inom masterprogrammet i ABM
Författare: Ida Lidegran
Bedömningsmatriser i den nya lärplattformen Studium
Författare: Tomas Guvå
Samarbetsprojekt för ny kurs i Samhällskunskap AB, Nationalekonomi 15 hp
Bilaga 5, Bilaga 6, Bilaga 7
Författare: Stina Hallsén, Malena Lidar, Lars Weiselius
Fyra former av återkoppling
Författare: Isabelle Nesterud
E-lärande och informationskompetens på avancerad nivå
Författare: Agneta Andersson och Paulina Nowicka
Funktionella kursvärderingar med students lärande i centrum
Författare: Monica Blom Johansson
Systematisk grupphandledning vid examensarbeten vid forskningsenheten logopedi
Författare: Nataša Sladoje
Computer assisted image analysis education in the era of deep learning and artificial intelligence – challenges and opportunities
Författare: Cecilia Aneer
Filmer som pedagogiska redskap i praktisk hantverksundervisning
Författare: Katarina Westerlund
Hållbar religionsvetenskaplig utbildning
Författare: Jonas Hultin Rosenberg
Utveckling av undervisningen i att skriva vetenskapligt på Statskunskap A
Författare: Pao Kao, Wensong Bai, James Ellis
Redevelopment of the Course “Communication in English” for the Chinese Master Students in the Department of Business Studies
Författare: Maria Engström
Avancerad nivå i slaviska språk; utbildningsförnyelse
Författare: Tünde Blomqvist
Studentaktivering på distansundervisning i (ungersk) skönlitteratur
Författare: Christer Larsson, Clelia La Monica
English for Specific Purposes for Students of Law/Economics
Författare: Johan Forslund
Tillämpning av kraftelektronik i konkreta situationer
Författare: Daniel Mossberg och Ben Owen
Student-reflection on learning before embarking on an interdisciplinary matter program
Författare: Paul de Roos
Utveckling av omvänt klassrum i neurologi
Författare: Gabriella Andersson, Davide Ragazzone och Andreas Lindblad
Laborationer med mersmak - resonera, utföra, analysera
Författare: André Teixeira, Steffi Knorn och Kjell Staffas
Knowledge ladders
Författare: Johan Lyhagen
Studentaktiverande lärande genom R: Införande av Shiny-appar
Författare: Filip Malmberg och Ida-Maria Sintorn
Utveckling av ett nytt kursformat: Projektkurs inom det nya masterprogrammet i bildanalys och maskininlärning
Författare: Malin Wohlert
Kommunicera mer! Ett pedagogiskt utvecklingsprojekt för student- och lärarcentrerad undervisning inom Hållfasthetslära
Författare: Mattias Weiszflog och Inga Goetz
Improved integration of laboratories into the Bachelors´ Programme in Physics
Författare: Erik Jansson
Studentstyrda laborationer: experimenten i centrum
Författare: Johan Kreuger och Olle Eriksson
Framtidens anatomiundervisning: tillverkning av avancerade 3D-skrivna anatomiskt korrekta modeller
Bilaga utvärdering
Författare: Anne Berman
Digital psykologi och praktik
Författare: Josef Pallas
Responsible Management: Teaching Business and Organisation Sustainably
Författare: Birgitta Essén
Failing in a safe learning environment - using theatre pedagogy to prepare junior doctors for difficult patient encounters