Skip to main content

You're visiting the Staff Portal without being logged in. If you login you will get access to personalized content. Log in External users Forget previous

  • Students
  • Staff
  • Alumni
  • Media
Support / Help pages
Uppsala university
  • På svenska
  • Log in
    • Joint Web Login
    • Forget previous External users
    • Unsure of how to login?
  • Uppsala university
  • MP Start
  • Your Employment
    • Salary
    • Staff organizations
    • Working hours
    • Working environment and occupational health
    • Termination of employment
    • Outside activities
    • Wellness
    • Priority for an increased level of employment
    • Employee benefits
    • Insurances
    • Parental leave and sick child leave
    • Introduction for new employees
    • Career
    • Union agreements
    • Continuing professional development
    • Get to know your university
    • Networks
    • Retirement
    • Vacation
    • Sickness absence and return to work
    • Other types of leave
  • Services and Support
    • Purchasing and procurement
    • Forms
    • Campus
    • General Data Protection Regulation
    • Diarieföring & arkivering
    • Financial administration
    • Insurances
    • Handböcker
    • Internationalisation
    • IT and Telephony Services
    • Juridik, dokument- och ärendehantering
    • Communication
    • Skills supply and recruitment
    • Arrange conference/travelfree meetings
    • Crisis and crisis support
    • Lokaler
    • Environmental work
    • Travel
    • Studentrekrytering
    • Security
    • Uppdragsutbildning
  • Research
    • Research agreements
    • Horizon Europe
    • Phd Studies
    • Research ethics
    • Research Data
    • Research networks
    • Geodata och GIS
    • Infrastructure and resources
    • Press and media
    • Publish and register
    • Rådet för forskning
    • Innovation Support
    • Forskningsstöd - samverkan
    • Quality and Renewal
    • Uppsala University's Research Handbook
  • Teaching
    • Distance teaching
    • E-learning
    • Juridik och ramverk
    • Conferences, courses and seminars
    • Quality and evaluation
    • Läsår, terminer och perioder
    • Educational development
    • Rådet för utbildning
    • The Language Workshop for Teachers
    • Student administration
    • Teacher service
    • Stöd och service till studenter
    • Educational framework
    • Our courses and programmes
  • Our UU
    • Academic Traditions
    • Alumni activities
    • Fundraising, donationer och sponsring
    • International networks
    • Event Calendar
    • Mission, Goals and Strategies
    • Available positions
    • Organisation and governance
    • Organisational development
  • Directory
  • MP Start
  • Your Employment
  • Services and Support
  • Research
  • Teaching
  • Our UU
  • Directory
!
Support and help
  • Teaching/
  • Educational development/
  • Developmental projects/
  • Funding for development projects/
  • Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter/
  • Go to Teaching Educational development
    • Distinguished University Teacher
    • Consultation
    • Networks
    • Programme for Teaching and learning
    • Teaching methods
    • Documenting teaching qualifications
    • The Distinguished Teaching Award
    • Reports about Pedagogical development
    • Interdisciplinary courses
    • Developmental projects
      • Development projects - finished
      • Pedagogiskt utvecklingprojekt med IT
      • Funding for development projects
        • Decisions regarding project grants
        • Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter

Utvecklingsprojekt

This information is not available in English. Now showing the Swedish version.

Pedagogiska utvecklingsprojekt (PUMA), rapporter

För att skriva en slutrapport finns en mall för hur avrapporteringen går till.

Avrapporteringsmall

Nedan kan du se slutrapporterna från utvecklingsprojekten.

Slutrapport

Författare: Hans Lejdegård och Erika Weiberg, Webbaserad kursstruktur

Författare: Marta Holm, Tvärprofessionell studentdriven hälsomottagning

Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Examination av professionella färdigheter

Författare: Maria Swartling, Klinisk praktik på sjukhus

Författare: Emma Lundkvist, Övergång till betygskriterier

Författare: Éva Csató, Development of self-evaluation and self-improvement tests in teaching Turkish at Uppsala University

Författare: Reine Rydén, Bedömningskriterier på mastersprogrammet i ABM

Författare: Ida Bergström, Apotekspraktik

Författare: E. Andersson Sundén, P. Andersson, M. Skiba, A. Solders, Användandet av studentinteraktivitet i kursen energisystemfysik

Författare: M. Blom Johansson, N. Laurent, C. Olsson, Casearbete vid logopedprogrammet

Författare: Robert Malmgren, Stöd till lärare för att hantera kulturella och kunskapsmässiga skillnader i undervisningen

Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Utveckling av Peer Reviewing och Industry Reviewing som undervisningsmetoder

Författare: Mats Daniels och Åsa Cajander, Digital kompetens och IKT i globala distribuerade projekt

Författare: J. Folkeryd, E. Berg, Å. af Geijerstam, Röda tråden- progression och lärande genom reflektion

Författare: K. Andreasen, L. Henriksson, L. Duda, E. Rosenberg, J. Samec, T. Edvinsson, En tvärvetenskaplig naturvetarkonferens

Författare: Anna Hedberg och Mia Furebring, Införande av strukturerad rondundervisning

Författare: Jörgen  Bengtsson, Utveckling och implementering av en individuell PKPD-uppgift

Författare: Linn Areskoug och Ola Nordensfors, Muntlig examination vid lärarutbildningen

Författare: Eva Hagforsen, Interprofessionellt lärande med syfte att förbättra anhörighetsbemötandet

Författare: Erik Sahlée, Utvärdering av en Europeisk väderprognostävling inom meteorologiutbildningen

Författare: Tony Hansson, Biomedicinprogrammet vid Uppsala universitet

Författare: Jörgen Bengtsson, Ann-Marie Falk och Emma Lundkvist, RefSa - En programsammanhållande reflekterande seminarieserie

Författare: Lennart Rolandsson, Teknikvärderingar i samhället

Författare: Mats Daniels, Åsa Cajander, Nanna Kjellin Lagerkvist och Elin Parsjö, Kompetensutveckling i projektkurser, bilaga Kompetensutveckling i projektkurser

Författare: S. Korn, K. Staffas, Uppsala universitet och D. Varagnolo, E. Fjällström, Luleå universitet, Developing a Concept Inventory Tool for Engineering (CITE) Final Report

Författare: Peeter Maandi och David Jansson
Progression, metod och utvärdering

Författare: Tünde Blomqvist
Blended learning och flipped classroom som pedagogiska metoder av kursen Ungernskunskap

Författare: Linn Areskoug
Berättelser i teori och praktik

Författare: Miriam Thegel
Peer Observation of Teaching: Ett auskultationsprojekt vid institutionen för moderna språk

Författare: Jan Hjalmarsson
Blended learning - pedagogiskt utvecklingsarbete inom masterprogrammet i ABM

Författare: Ida Lidegran
Bedömningsmatriser i den nya lärplattformen Studium

Författare: Tomas Guvå
Samarbetsprojekt för ny kurs i Samhällskunskap AB, Nationalekonomi 15 hp
Bilaga 5, Bilaga 6, Bilaga 7

Författare: Stina Hallsén, Malena Lidar, Lars Weiselius
Fyra former av återkoppling

Författare: Isabelle Nesterud
E-lärande och informationskompetens på avancerad nivå

Författare: Agneta Andersson och Paulina Nowicka
Funktionella kursvärderingar med students lärande i centrum

Författare: Monica Blom Johansson
Systematisk grupphandledning vid examensarbeten vid forskningsenheten logopedi

Författare: Nataša Sladoje
Computer assisted image analysis education in the era of deep learning and artificial intelligence – challenges and opportunities

Författare: Cecilia Aneer
Filmer som pedagogiska redskap i praktisk hantverksundervisning

Författare: Katarina Westerlund
Hållbar religionsvetenskaplig utbildning

Författare: Jonas Hultin Rosenberg
Utveckling av undervisningen i att skriva vetenskapligt på Statskunskap A

Författare: Pao Kao, Wensong Bai, James Ellis
Redevelopment of the Course “Communication in English” for the Chinese Master Students in the Department of Business Studies

Författare: Maria Engström
Avancerad nivå i slaviska språk; utbildningsförnyelse

Författare: Tünde Blomqvist
Studentaktivering på distansundervisning i (ungersk) skönlitteratur

Författare: Christer Larsson, Clelia La Monica
English for Specific Purposes for Students of Law/Economics

Författare: Johan Forslund
Tillämpning av kraftelektronik i konkreta situationer

Författare: Daniel Mossberg och Ben Owen
Student-reflection on learning before embarking on an interdisciplinary matter program

Författare: Paul de Roos
Utveckling av omvänt klassrum i neurologi

Författare: Gabriella Andersson, Davide Ragazzone och Andreas Lindblad
Laborationer med mersmak - resonera, utföra, analysera

Författare: André Teixeira, Steffi Knorn och Kjell Staffas
Knowledge ladders

Författare: Johan Lyhagen
Studentaktiverande lärande genom R: Införande av Shiny-appar

Författare: Filip Malmberg och Ida-Maria Sintorn
Utveckling av ett nytt kursformat: Projektkurs inom det nya masterprogrammet i bildanalys och maskininlärning

Författare: Malin Wohlert
Kommunicera mer! Ett pedagogiskt utvecklingsprojekt för student- och lärarcentrerad undervisning inom Hållfasthetslära

Författare: Mattias Weiszflog och Inga Goetz
Improved integration of laboratories into the Bachelors´ Programme in Physics

Författare: Erik Jansson
Studentstyrda laborationer: experimenten i centrum

Författare: Johan Kreuger och Olle Eriksson
Framtidens anatomiundervisning: tillverkning av avancerade 3D-skrivna anatomiskt korrekta modeller
Bilaga utvärdering

Författare: Anne Berman
Digital psykologi och praktik

Författare: Josef Pallas
Responsible Management: Teaching Business and Organisation Sustainably

Författare: Birgitta Essén
Failing in a safe learning environment - using theatre pedagogy to prepare junior doctors for difficult patient encounters

Content owner: Charlotte Sundström 31 augusti 2022

  • På svenska
  • Support and help
Log in
  • Joint Web Login
  • Forget previous External users
  • Unsure of how to login?
  • Contact us
  • Switchboard internal: 987
  • Switchboard external: 018-471 00 00
  • Editorial staff
  • Registrar
  • Whistleblower function
  • Support
  • Accessibility report
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Invoice address
  •  
  • In case of emergency
  • Call (00) 112 when life, health or property are at immediate risk.
  • In serious incidents, call the University's emergency number 018‑471 25 00.
  • Emergency checklist
Uppsala University uses cookies to make your website experience as good as possible. Read more about cookies.