Skip to main content

You're visiting the Staff Portal without being logged in. If you login you will get access to personalized content. Log in External users Forget previous

  • Students
  • Staff
  • Alumni
  • Media
Support / Help pages
Uppsala university
  • På svenska
  • Log in
    • Joint Web Login
    • Forget previous External users
    • Unsure of how to login?
  • Uppsala university
  • MP Start
  • Your Employment
    • Salary
    • Staff organizations
    • Working hours
    • Working environment and occupational health
    • Termination of employment
    • Outside activities
    • Wellness
    • Priority for an increased level of employment
    • Employee benefits
    • Insurances
    • Parental leave and sick child leave
    • Introduction for new employees
    • Career
    • Union agreements
    • Continuing professional development
    • Get to know your university
    • Networks
    • Retirement
    • Vacation
    • Sickness absence and return to work
    • Other types of leave
  • Services and Support
    • Ordering goods and services
    • Purchasing and procurement
    • Forms
    • Campus
    • General Data Protection Regulation
    • Diarieföring & arkivering
    • Financial administration
    • Insurances
    • Handböcker
    • Internationalisation
    • IT and Telephony Services
    • Juridik, dokument- och ärendehantering
    • Communication
    • Skills supply and recruitment
    • Arrange conference/travelfree meetings
    • Crisis and crisis support
    • Lokaler
    • Environmental work
    • Travel
    • Studentrekrytering
    • Security
    • Uppdragsutbildning
  • Research
    • Research agreements
    • Horizon Europe
    • Phd Studies
    • Research ethics
    • Research Data
    • Research networks
    • Geodata och GIS
    • Infrastructure and resources
    • Press and media
    • Publish and register
    • Rådet för forskning
    • Innovation Support
    • Forskningsstöd - samverkan
    • Quality and Renewal
    • Uppsala University's Research Handbook
  • Teaching
    • Distance teaching
    • E-learning
    • Juridik och ramverk
    • Conferences, courses and seminars
    • Quality and evaluation
    • Läsår, terminer och perioder
    • Educational development
    • Rådet för utbildning
    • The Language Workshop for Teachers
    • Student administration
    • Teacher service
    • Stöd och service till studenter
    • Educational framework
    • Our courses and programmes
  • Our UU
    • Academic Traditions
    • Alumni activities
    • Fundraising, donationer och sponsring
    • International networks
    • Event Calendar
    • Mission, Goals and Strategies
    • Available positions
    • Organisation and governance
    • Organisational development
    • Regarding the war in Ukraine
  • Directory
  • MP Start
  • Your Employment
  • Services and Support
  • Research
  • Teaching
  • Our UU
  • Directory
!
Support and help
  • Teaching/
  • Juridik och ramverk/
  • Överklagande/
  • Go to Teaching Juridik och ramverk
    • Collaboration agreement for degree projects
    • Examination
    • Cheating and plagiarism
    • Juridisk person
    • Skriftliga prov
    • Studieuppehåll
    • Copyright
    • Överklagande

Överklagande

This information is not available in English. Now showing the Swedish version.

Överklagande, studentärenden

Vissa beslut som lärosätet fattar i studentärenden får överklagas till Överklagandenämnden för högskolan. Detta gäller till exempel beslut om behörighet vid antagning, anstånd med studiestart, studieuppehåll, avslag på begäran om examensbevis samt tillgodoräknanden.

Överklagandenämnden för högskolan, Information till högskolorna.

Vid avslag (hela eller delar) ska följande överklagandehänvisning bifogas beslutet.

OM MÖJLIGHETEN ATT ÖVERKLAGA
Beslutet får överklagas. Överklagande ska ställas till Överklagandenämnden för högskolan (ÖNH) men sändas in till
 Registrator, Uppsala universitet, Box 256, 751 05 Uppsala eller e-post: registrator@uu.se.

 

Skrivelsen med överklagandet ska ha inkommit senast inom tre veckor från den dag då du fick del av beslutet. Överklaganden som inkommer sent kommer få beslut om avvisning.

 

När du vill skriva för att överklaga ska du alltid tala om vem du är, vilket beslut du vill överklaga och ange vilken ändring i beslutet du vill ha. Skrivelsen bör även inkludera adress, telefonnummer och e-postadress.

 

Om du har överklagat i rätt tid, kommer skrivelsen att skickas vidare från universitetet till ÖNH tillsammans med en kopia av det överklagade beslutet och de handlingar som legat till grund för beslutet.

POSSIBILITY OF APPEAL
You can appeal this decision. The appeal is submitted to the Higher Education Board of Appeal, (Överklagandenämnden för högskolan, ÖNH) but you should send your letter to Registrator, Uppsala University, Box 256, 751 05 Uppsala or email: registrator@uu.se.

 

You must send your request within three weeks from the time you received the final decision. Any request submitted later will be issued a decision regarding dismissal.

 

When you decide to write to ÖNH, be sure to include your name, which decision you want to appeal and describe which change you wish to make. Furthermore the letter should include your address, telephone number and email.

 

If you have appealed in time, your written request will be sent from the university to ÖNH together with a copy of the decision and the documents which the decision had been made from.

Överklagande som inkommer för sent avvisas och ska då få ett beslut om avvisning:

BESLUT OM AVVISNING
Din överklagan på beslutet om XXX har inkommit efter det att överklagandetiden passerat. I och med detta har institution XX med stöd av 45 § i Förvaltningslagen 2017:900 beslutat att din överklagan inte får tas upp till prövning. (Bifoga överklagandehänvisning)

DECISION REGARDING DISMISSAL
Your appeal has arrived after the deadline to submit an appeal. Because of this the Department XX has, with support from 45 § in the Administrative Procedure Act 2017:900, decided that your appeals cannot be considered. (Bifoga överklagandehänvisning)

Content owner: Annika Lundqvist 12 januari 2023

  • På svenska
  • Support and help
Log in
  • Joint Web Login
  • Forget previous External users
  • Unsure of how to login?
  • Contact us
  • Switchboard internal: 987
  • Switchboard external: 018-471 00 00
  • Editorial staff
  • Registrar
  • Whistleblower function
  • Support
  • Accessibility report
  •  
  • Org. nr: 202100-2932
  • VAT-nr: SE202100293201
  • PIC: 999985029
  • Invoice address
  •  
  • In case of emergency
  • Call (00) 112 when life, health or property are at immediate risk.
  • In serious incidents, call the University's emergency number 018‑471 25 00.
  • Emergency checklist
Uppsala University uses cookies to make your website experience as good as possible. Read more about cookies.