This information is not available in English. Now showing the Swedish version.
Sjukanmälan - Handbok administratör
Här kan du logga in i Primula webb
Vad har hänt?
- Medarbetaren har sjukanmält sig i Primula webb
- Prefekten/motsvarande har fått information ”för kännedom”
När den anställde har sjukanmält sig till Löneenheten via mejl eller egenrapportering i Primula webb kommer du som administratör att samma dag få ett automatiskt mejl för kännedom.
Vad är din uppgift som administratör?
- Ta del av/kontrollera uppgifterna
Detaljerad beskrivning
1. Välj Bevilja/Ta del av
Klicka på ”Bevilja/Ta del av” som du finner i vänsterspalten.
2. Välj rubrik
Klicka på rubriken ”Sjukärenden”.
3. Läs igenom
Läs igenom och kontrollera de uppgifter som den anställde har uppgett.
4. Bekräfta att du tagit del av och kontrollerat uppgifterna
Kryssa i rutan och klick på ”Verkställ”.