This information is not available in English. Now showing the Swedish version.
Planera
Uppstart
ISK-teamet tar kontakt med vetenskapsområdets ledning inför att en riskanalys ska genomföras.
Utse handläggare
Vetenskapsområdets ledning utser en handläggare, som får i uppdrag att planera och genomföra en ISK-workshop samt att sammanställa riskanalysen så att den kan fastställas. I uppdraget ingår också att följa upp föregående riskanalys. Områdesledningen meddelar ISK-teamet vem som har tilldelats uppdraget som handläggare.
Gör en övergripande tidplan
Handläggaren svarar för att ta fram en tidplan, där samtliga moment finns inkluderande. Handläggaren stämmer också av och samordnar tidplanen med ISK-teamet.
Vetenskapsområdets riskanalys är en del av underlaget till universitetets årsredovisning och slutrapport för den interna styrningen och kontrollen. Slutrapporten utgör underlag för konsistoriets bedömning av den interna styrningen och kontrollen vid myndigheten. Därför behöver vetenskapsområdets riskanalys vara klar och fastställd i början av oktober.
Mall för övergripande tidplan för riskanalys vid VO-område (docx)
Planera ISK-workshop
ISK-workshopen vid vetenskapsområdet genomförs av områdesledningen tillsammans med prefekter och andra akademiska ledare som representerar området.
Handläggaren ansvarar för den praktiska planeringen av workshopen, till exempel att:
-
sammanställa deltagarlista samt att stämma av denna med områdesledningen och ISK-teamet
-
sätta datum och tid för workshopen
-
bjuda in deltagare
-
boka lokal med möjlighet till arbete i helgrupp och i mindre grupper
-
ordna med fika
-
skicka ut en första mötesinbjudan i god tid
-
ta fram underlag till workshopen
-
stäm av underlaget till workshopen med ISK-teamet och områdesledningen
-
förbereda områdesledningen på hur workshopen ska genomföras och vilken roll de har i detta arbete
-
skicka ut underlaget senast en vecka före workshopen
ISK-teamet ger stöd till handläggaren i praktisk planering och genomförande. Till exempel är det ISK-teamet som leder workshopen.