This information is not available in English. Now showing the Swedish version.
Ta del av kompledighet
Vad har hänt?
- Medarbetaren har ansökt om kompledighet i Primula webb
- Prefekten/motsvarande har fått ansökan och ska fatta beslut i ärendet
Vad är din uppgift som administratör?
- Ta del av/kontrollera uppgifterna
Detaljerad beskrivning
1. Välj Handlägga
Klicka på ”Handlägga” som du finner i vänsterspalten.
2. Välj rubrik
Klicka på rubriken ”12. Övertid/mertid/komp”.
3. Läs igenom
Läs igenom och kontrollera de uppgifter som den anställde har uppgett. Säkerställ att personen har tillräckligt med komptimmar genom att gå in på menyalternativet ”Tjänster” och ”Pers/Anst uppgifter” i Primula webb, sök på aktuell person och klicka på knappen ”Ackumulatorer”, på raden ”Återstående kompsaldo” ser du om det finns komptimmar som täcker den sökta ledigheten. Om timmarna inte räcker till – meddela aktuell chef.
4. Bekräfta att du tagit del av uppgifterna
Klicka på "Tagit del av".